تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 253341
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

راهکارهایی اثرگذار علیه جریان‌های تکفیری در کنفرانس وحدت اتخاذ شود/​ابعاد مختلف تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه تبیین شود

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: لزوم اتخاذ راهکار اثرگذار و ضرورت مقابله با جریان‌های افراطی تکفیری در کنفرانس وحدت اسلامی ضروری است.
راهکارهایی اثرگذار علیه جریان‌های تکفیری در کنفرانس وحدت اتخاذ شود/​ابعاد مختلف تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه تبیین شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ملاقادر بیضاوی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: ایجاد وحدت رویه حول اصول مشترک مذاهب و فرق مختلف اسلامی از دستاوردهای کنفرانس وحدت اسلامی بوده و در کنفرانس آینده نیز باید مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.
وی بر اتخاذ راهکارهای مؤثر برای ایستادگی در مقابل جریان‌های تکفیری و تبادل نظر با علمای کشورهای اسلامی در این کنفرانس تاکید کرد.
بیضاوی با اشاره به اهمیت هفته وحدت، گفت: ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی و نام نهادن این هفته به عنوان هفته وحدت نقشه‌های شوم استکبار را نقش بر اب کرد .
امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: اعلام و برگزاری هفته وحدت تاکید بر همه اشتراکات است چه بسا این مهم از ضروریاتی است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.
بیضاوی با بیان اینکه وحدت از زمان نبی مکرم اسلام آغاز شده است، تصریح کرد: نقطه مشترک همه مسلمانان، پیامبر اسلام (ص) است به طوری که منادی وحدت در میان امت اسلامی به حساب می آید لذا باید این مهم را در رفع نفاق ها مدنظر داشت.
وی یادآور شد: تبیین و تشریح ابعاد گوناگون تلاش دشمنان قسم خورده اسلام که برای ضربه زدن و از بین بردن اصل اسلام اتحاد و ائتلاف ایجاد کرده اند، یک ضرورت است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به بیداری اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: استکبار و دشمنان اسلام از بیداری اسلامی که در حال گسترش در تمام دنیا بود در هراس هستند لذا از مزدوری مسئولان برخی از کشورهای مسلمان سوءاستفاده کردند و با ایجاد اختلاف، گروه های تکفیری را ایجاد کردند.
بیضاوی با اشاره به نقش مهم روحانیان در مقابله با فتنه‌انگیزی دشمن بیان کرد: همه باید در مسیر تحکیم وحدت بین شیعه و اهل‌ سنت حرکت کنیم.
https://taghribnews.com/vdcfjmd0yw6dtma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی