تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 281539
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن:

ارزش و اهمیت وحدت در عصر حاضر برای مسلمین بیشتر احساس می شود

تنا - استان گلستان
امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: وحدت و همدلی همیشه برای دنیای اسلام ارزشمند بوده؛ ولی اهمیت آن در دنیای کنونی بیشتر از گذشته احساس می شود.
ارزش و اهمیت وحدت در عصر حاضر برای مسلمین بیشتر احساس می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آخوند عبدالرحمان کر» در دیدار با مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به فتنه های متنوع و رنگارنگ دنیای کفر و نفاق علیه امت اسلامی نیاز به انسجام و همگرایی مسلمانان با همدیگر بیشتر شده است.

به گفته وی؛ اتحاد و همگرایی ملل مسلمان تضمین کننده حیات معنوی و مادی آنان در این برهه حساس از تاریخ است.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن، توهین به نمادها و مقدسات همدیگر را عمل شیطانی دانست و گفت: به گفته مقام معظم رهبری کسی که به مقدسات مسلمانان چه شیعه و چه سنی اهانت نماید نه شیعه است و نه سنی.

وی، افزود: هر گونه بی احترامی به مقدسات همدیگر جز آشفتگی و ناراحتی و ریشه دواندن بغض و کینه در دل های هم سود دیگری ندارد.

به گفته وی؛ احترام متقابل به مقدسات و نمادهای طرفین با گفتار و عمل سفارش اکید قرآن و سنت برای مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن با تاکید بر اهمیت دوری از اختلاف و تفرقه در دین مبین اسلام، تصریح کرد: باید با کنار گذاشتن تشتت و اختلاف، بذر محبت و مهربانی در دل های همگان کاشته شود.

وی، ادامه داد: ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان همیشه در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه و اعیاد قربان و فطر اهمیت اتحاد و همدلی را برای مومنان گوشزد و بر پرهیز از اختلافات تشویق و ترغیب می کنند.

به گفته وی؛ مرحوم «آخوند حاجی محمد عابدی کر» امام جمعه و مدیر و مدرس مدرسه علوم دینی قبا شهرمان همیشه بر پر رنگ و برجسته کردن نقاط اشتراک مسلمانان تاکید می کردند.

آخوند کر در
پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام وحدت، امنیت و آرامش در کشور و همه بلاد اسلامی پایدار و مستدام بماند.

روحیه تقریبی بین دانش آموزان و جوانان شکل گیرد

مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت شکل گیری روحیه تقریبی بین قشر جوان و نوجوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه قشر جوان آینده سازان این مرز و بوم هستند بهتر است روحیه تقریبی، تفاهم و همبستگی از دوران جوانی در انسان ها نهادینه شود.

«عفت شریعتی» افزود: اگر دانش آموزان و فرزندان ما از همین ابتدای زندگی با مباحث تقریبی آشنا شوند در آینده دشمن نمی تواند آنها را مورد هجمه خویش قرار دهد.

به گفته وی؛ مادران و بانوان فرهیخته استان نیز نقش بسیار ارزشمندی در ایجاد وحدت و همدلی در محیط پیرامون خود دارند.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه اسلام دین رحمت و رافت برای عالمیان است، بیان کرد: این دین پاک انسان ها را بیشتر از هر چیز دیگری به محبت و مودت به همنوعان خود دعوت می کند.

وی، ادامه داد: اسلام به عنوان آخرین شریعت الهی، بریء از هر گونه خشونت، توطئه گری، فتنه افکنی و جنگ طلبی علیه بشریت است.

به گفته وی؛ آیات نورانی قرآن کریم سرشار از دعوت به همدلی، برادری و همزیستی مسالمت آمیز در کنار همدیگر است.

مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب از برنامه های متعدد این مجمع برای افزایش وحدت و همدلی بین امت اسلامی خبر داد و گفت: توفیق برگزاری نشست ها، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی برای افزایش انسجام و همگرایی بین مسلمین نصیب این نهاد شده است.

وی، افزود: با توجه به در پیش بودن کنفرانس وحدت اسلامی در ربیع الاول امسال (آذر ماه) این مجمع از همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه استقبال می کند.

به گفته شریعتی؛ ائمه جمعه، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه و بانوان فرهیخته اهل سنت و اهل تشیع استان گلستان امسال نیز همانند سال های گذشته حضور پر شوری در این کنفرانس داشته باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcfmyd01w6dcta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی