تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۱
کد مطلب : 171036

گزارش سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به آذربایجان غربی

آیت الله محسن اراکی در آستانه عید غدیر و در سفر به آذربایجان غربی وحدت وبرادری در جامعه اسلامی را یک موهبت الهی توصیف کرد که همه اعضای جامعه باید در حفظ و تقویت آن بکوشند
گزارش سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به آذربایجان غربی
آیت الله محسن اراکی در آستانه عید غدیر و در سفر به آذربایجان غربی وحدت وبرادری در جامعه اسلامی را یک موهبت الهی توصیف کرد که همه اعضای جامعه باید در حفظ و تقویت آن بکوشند.
 در اولین روز این سفر، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز ارومیه با اشاره به دهه ولایت گفت: عید غدیر، عید وحدت است چون ما به ولایت و امامت به عنوان وحدت جامعه اسلامی نگاه می کنیم.
وی با اشاره به آیه شریفه<وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا> اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید شما در حالیکه با هم خصومت داشتید به وسیله خداوند با هم برادر شدید.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) منشا وحدت است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) بخشی از شخصیت رسول اکرم (ص) هستند همانطور که رسول اکرم(ص) محور وحدت است اهل بیت(ع) هم محور وحدت می باشند.
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به انسجام و وحدت بسیار بالای مذاهب اسلامی در استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بخشی از بهشت ایران است که در آن مردم از ادیان
مختلف و مذاهب مختلف اسلامی با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی با تأکید بر اینکه ما باید این وحدت و یکدلی را تقویت کنیم افزود: این یکدلی و وحدت بزرگترین نعمت الهی است و برادری از نعمت های بزرگ خداوند است.
وی افزود: نعمت وحدت نعمتی است که در این استان وجود دارد این استان می تواند به عنوان الگوی وحدت به سایر استان های کشور و حتی سایر کشور های اسلامی معرفی شود.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خدواند متعال نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است اظهار داشت: اگر ما تابع ولایت الهی شویم و اگر ولایت خداوند ما را رهبری کند اختلاف محال است؛ جامعه ای که از یک منبع واحد دستور می گیرد چنین جامعه ای امت واحده است و امتی که امت واحده نباشد آن جامعه امت اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند بیشتر روی فتنه تفرقه سرمایه گذاری کنند، اظهار داشت: پیشتر رسول اکرم(ص) و قرآن کریم نسبت به فتنه تفرقه هشدار داده بودند.

آیت الله محسن اراکی روز چهارشنبه و در دومین روز سفر طی سخنانی در همایش علمای شیعه و سنی که با عنوان"نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده" و با حضور بیش از ۳۰۰ تن از علمای شیعه و اهل سنت استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم تاریخ بشر را ترسیم و تدوین کنیم به این نکته می رسیم که در جهان دو نوع ولایت وجود دارد یکی ولایت الهی و دیگری ولایت شیطان و کفر.
وی با بیان اینکه مجموعه های بشری با ولایت به هم می پیوندند، اظهار داشت: در جهان دو نوع ولایت وجود دارد اول ولایتی که مؤمنین را به هم
پیوند می دهد که به آن ولایت الهی می گویند و دیگری ولایتی که اهل کفر را به هم پیوند می دهد که به آن ولایت شیطانی می گویند که این ولایت بی ریشه است.
آیت الله اراکی افزود: ولایت الهی ولایتی است که با آسمان در ارتباط است ولایت الهی ولایت نور است اما ولایت اهل کفر و نفاق ولایت ظلمت و تاریکی است اگر نوری هم بر آنها بدرخشد سریعا از آن نور فرار می کنند و به ظلمت می روند. اساس ولایت اهل ایمان این است که دستور دهنده آنها خداوند است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه هر رفتاری که انسان انتخاب می کند در انجام این رفتار از یک جا دستور می گیرد که منبع این دستور یا خدا است و یا هوای نفس، تأکید کرد: پیروی از خدا ولایت الهی را می سازد و پیروی از هوای نفس پیروی از ولایت شیطانی است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خدواند متعال نعمت وحدت را در میان امت اسلامی قرار داده است اظهار داشت: اگر ما تابع ولایت الهی شویم و اگر ولایت خداوند ما را رهبری کند اختلاف محال است جامعه ای که از یک منبع واحد دستور می گیرد چنین جامعه ای امت واحده است و امتی که امت واحده نباشد آن جامعه امت اسلامی نیست.
آیت الله اراکی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از قرآن است اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تمام مواد قانون اساسی اش از قرآن باشد و آنچه امروز مبنای نظام ما است مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: یکی از دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی این است
که همه مواد قانون اساسی آن بر اساس قرآن است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز چهارشنبه طی سخنانی در نشست " نقش بانوان فرهیخته در ارتقای وحدت اسلامی" که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در قرآن کریم به آن پرداخته شده مسئله بیت است بیت همان خانواده است.وی با اشاره به اینکه جامعه انسانی متشکل از بیوت است اظهار داشت: اساس بیت هم زن است.
آیت الله اراکی اظهار داشت: گاهی بیوت به نام خدا شکل می گیرد و اساس شکل گیری بیت خدا و اراده الهی است وقتی یک بیت بر اساس تقوای الهی و خدا شکل می گیرد بافت اجتماعی هم به تدریج بافت تقوایی می شود. در مقابل اگر بیوتی بر مبنای دین و تقوا شکل نگیرد جامعه ای ایجاد می شود که امامش نار است و این جامعه منحرف است.
وی افزود: وقتی یک خانه یا بیت یا آل برگزیده شکل گرفت نسلی که از این بیت به وجود می آید آن برگزیدگی را دارا است لذا معتقدیم نقش زن نقش شکل دهنده بیت است بیتی که پرورش دهنده نسل پاک است.
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: ما اکنون وارد یک جنگ تمام عیار با جهان کفر شده ایم و این جنگ یک جنگ جهانی نرم است این برخورد های نظامی که در منطقه صورت می گیرد یک نمادی از این جنگ نرم است این جنگ، جنگ تقوا با بی تقوایی است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مسئله فتنه مذهبی یکی از نمود های این جنگ نرم جهانی است مسئله آنها شیعه و سنی نیست آمریکا هم گروههای افراطی شیعه و هم گروههای افراطی سنی را حمایت می کند.
وی افزود: الان نزدیک به سی شبکه ماهواره ای شیعی توسط آمریکا حمایت مالی می شود نام این شبکه ها شیعی است اما محتوای آن کفر و فتنه است همچنین دهها شبکه ماهواره ای سنی وجود دارد که توسط آمریکا حمایت مالی می شوند.
https://taghribnews.com/vdcfmydyvw6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی