تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 257400

توافق گروه های فلسطینی در مسکو بر سر تشکیل دولت وحدت ملی

گروه های فلسطینی شرکت کننده در گفتگوهای آشتی ملی در مسکو که به مدت 3 روز ادامه داشت، بر سر تشکیل دولت وحدت ملی قبل از برگزاری انتخابات به توافق رسیدند.
توافق گروه های فلسطینی در مسکو بر سر تشکیل دولت وحدت ملی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عزام احمد" از رهبران جنبش فتح در کنفرانسی خبری تأکید کرد که گروه های فلسطینی توافق کردند که ظرف مدت 48 ساعت آینده به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرده و مشورت و رایزنی ها بر سر تشکیل دولت وحدت ملی را آغاز کنند.
 
پیش بینی می شود که پس از تشکیل دولت وحدت ملی، شورای ملی فلسطین تشکیل جلسه داده و انتخابات پارلمانی برگزار شود؛ عزام احمد اشاره کرد که حسن نیت تمامی طرف ها به نسبت دفعات گذشته به مراتب مشهود تر بود.
 
این در حالی است که نمایندگان جنبش های حماس، جهاد اسلامی، فتح و دیگر گروه های فلسطینی از روز یکشنبه  نشست ها و گفتگوهایی را در مسکو به منظور تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطین برگزار کردند.
 
نمایندگان گروه های فلسطینی روز دوشنبه با "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیدار کردند و از او خواستند تا به هر شیوه ای  برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس تلاش کند .
 
عزام احمد با اشاره به قول مساعد لاوروف برای این امر، شکست کمیته چهارجانبه بین المللی (که سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا آن را تشکیل می دهند) در پیشبرد مذاکرات سازش و عدم ارائه راه حلی برای منازعه فلسطینی صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
 
عزام احمد اظهار داشت که ما هرگونه رابطه با کمیته چهارجانبه بین المللی را قطع کردیم و دیگر آن را به عنوان مرجعی معتبر قبول نداریم و صرفا با اعضای آن تعامل داریم؛ وی تأکید کرد که این کمیته نتوانست موفقیت آمیز باشد و باید به فکر راهکارهایی دیگر و اسلوب تازه تر برای حل منازعه فلسطینی صهیونیستی بود.
 
"موسی ابومرزوق"عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تأکید کرد که ما معتقدیم روسیه می تواند نقش پررنگی در کمیته چهارجانبه بین المللی که آمریکا به کلی بر آن سیطره یافته است، داشته باشد.
 
ابومرزوق افزود که دولت وحدت ملی تنها مرجعی است که می تواند تمامی پرونده ها و مسائل مورد اختلاف از زمان آغاز دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین را حل و فصل کند.
 
  خبر دیگه اینکه، شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه به اردوگاه قلندیا یورش برده و درصدد تخریب چندین مغازه و مرکز تجاری در نزدیکی ایست بازرسی قلندیا برآمدند.

منابع محلی اشاره کردند که جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست مقابله کرده و به سمت آن ها سنگ و کوکتول مولوتف پرتاب کردند که در نتیجه این درگیری 6 جوان فلسطینی زخمی شدند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از گشتی ها و نیروهای خود را راهی اردوگاه قلندیا کرده و اقدام به سرکوب گسترده فلسطینیان کرد؛ درگیری مسلحانه شدیدی میان مبارزان مقاومت و اشغالگران به وقوع پیوست که چندین ساعت به طول انجامید.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfxed0xw6dtja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی