تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 164161

انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی دلیل حمله این رژیم به نوار غزه

دکتر حسن هانی زاده اعلام کرد: روز جهانی قدس به نماد خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و ملتهای جهان در روز قدس سعی خواهند کرد که پرشورتر از گذشته در این مراسم شرکت کنند.
انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی دلیل حمله این رژیم به نوار غزه
دکتر "حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار تقریب در خصوص بحران کنونی غزه و اهداف رژیم صهیونیستی از اقدامات اخیر خود تصریح کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است ، شرایطی فراهم شده که این رژیم در طول ماه های گذشته به دلیل شکست روند مذاکرات، توافق نامه آشتی ملی فتح و حماس و همچنین تشکیل دولت وحدت ملی برای خروج از این انزوا دست به ماجرا جویی بزند.

هانی زاده در توضیح این مطلب گفت: تجربه گذشته نشان داده است که رژیم صهیونیستی هرگاه با یک انزوای سیاسی در داخل و منطقه و جهان مواجه شده است از رهگذر فرافکنی و بحران سازی سعی کرده است از این انزوا خارج شود و این حملات در واقع در چارچوب خارج شدن از انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی صورت میگیرد.

وی افزود: حمله اخیر رژیم صهونیستی یک حمله کاملا وحشیانه است که با استفاده از جنگ افزارهای کاملا پیشرفته سعی کرد مقاومت اسلامی فلسطین را در یک فرایند زمانی کوتاه نابود کند؛ اما علی رغم برخورداری رژیم صهیونیستی از دستگاه های اطلاعاتی گسترده مثل آمان، شين بت و موساد و...نتوانست ارزیابی دقیقی از توان رزمی فلسطینیان و مقاومت اسلامی فلسطین داشته باشد؛ به همین دلیل با بحران جدیدی مواجه شد.

هانی زاده با بیان این مطلب خاطر نشان ساخت: رژیم صهیونیستی از هفته گذشته تلاش داشت که شهر غزه را تصرف کند، اما تاکنون ۴۳ کشته و ۱۶۰زخمی داده است که این تعداد کشته و زخمی برای رژیم صهیونیستی کاملا سنگین است؛ ضمن اینکه توان مبارزه جنبشهای مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است و حملات موشکی مقاومت اسلامی فلسطین به شهرهای مهم فلسطین اشغالی مثل تل آبیب و حیفاء و..و شهرک نظامی "اشکول" نشان می دهد که مقاومت اسلامی سیاست توازن وحشت را در پیش گرفته و این سیاست هم توانسته است نوعی بازدارندگی را ایجاد کند و علی رغم اینکه ملت فلسطین به لحاظ انسانی هزینه های سنگینی تحمل می کند اما الان عملیات میدانی در دست رزمندگان فلسطینی است.

وی در ادامه و در مورد اهمیت روز قدس برای مسلمانان در شرایط کنونی غزه گفت: روز جهانی قدس به نماد خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. با توجه به اینکه در سال جاری رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای علیه ملت فلسطین داشته است و این حمله ها منجر به شهادت صدها تن از مردم فلسطین شده است لذا ملتهای جهان در روز قدس سعی خواهند کرد که پرشورتر از گذشته در این مراسم شرکت کنند و خشم خود را علیه جنایات رژیم صهیونیستی ابراز کنند؛ جنبشهای سال جاری می تواند رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته در انزوا قرار دهد.
https://taghribnews.com/vdcg3t9qqak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی