تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 180361

یمن در تب و تاب بحران / درگیری در عدن چند کشته برجای گذاشت

نشست پارلمان یمن به منظور بررسی استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور، به تاخیر افتاد.
یمن در تب و تاب بحران / درگیری در عدن چند کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه العالم ، امروز (یکشنبه )،در درگیری نیروهای امنیتی یمن با افراد مسلح کمیته های مردمی جنوب (جدایی طلبان) در شهر عدن چند نفر کشته شدند.

گروه انصارالله خانه محمود الصبیحی وزیر دفاع یمن و نیز خانه های شمار دیگری از وزیران را در صنعا محاصره کرده اند . الصبیحی مخالف سرسخت گسترش نفوذ گروه الحوثی در یمن بود.

خانه رئیس سازمان امنیت ملی یمن هم در محاصره حوثی هاست.

در همین حال همزمان ، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن به خبرنگاران گفت: مهمترین مسئله این است که رایزنی هایی درحال انجام است و تلاش جدی برای رسیدن به راه حل وجود دارد و اوضاع یمن به گونه ایست که تحمل ادامه این بحران را ندارد . شهروندان یمنی از دولت امنیت، خدمات اجتماعی و توافق صلح و مشارکت می خواهند و همه این خواسته ها حول محور ساخت کشور در چارچوب توافقات حاصل شده در کنفرانس گفت و گوی ملی می چرخد. گفته می شود تظاهرکنندگان در اعتراض به کنترل صنعا به دست کمیته مردمی یمن به خیابان ها ریخته بودند.

از سوی دیگر، شاهدان اعلام کردند ، چندین معترض که در نزدیکی دانشگاه صنعا تجمع کرده بودند، زخمی شدند و نیروهای کمیته مردمی یمن چندین تن از معترضان را نیز بازداشت کردند.

علت بروز دوباره بحران در یمن پذیرش طرح عربستان برای تقسیم این کشور از جانب رئیس جمهور و نخست وزیر یمن بود که با مخالفت گروه انصارالله روبرو شد .
https://taghribnews.com/vdcg3z9qqak97w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی