تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 258888
سازمان ملل:

382 غیرنظامی در خشونت‌های ژانویه در عراق کشته شدند

آمارهای جدید سازمان ملل نشان می‌دهد در اثر اقدامات تروریستی، خشونت و مناقشه‌های مسلحانه در عراق در ژانویه حدود 400 غیرنظامی کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند.
382 غیرنظامی در خشونت‌های ژانویه در عراق کشته شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیأت امدادرسان سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ماه ژانویه در مجموع 382 عراقی جان باختند و 908 نفر نیز زخمی شدند.

یونامی افزود:این تلفات شامل نیروهای امنیتی عراق نمی‌شود، این اقدام پس‌ از آن صورت گرفت که مقام‌های نظامی عراق دسامبر گذشته از یونامی به علت انتشار تلفات کارکنان پلیس در ماه نوامبر انتقاد کردند.

آمار تلفات ماه ژانویه همچنین استان انبار در غرب عراق را نیز در بر نمی‌گیرد چراکه مقام‌های بهداشتی به علت بی‌ثباتی اوضاع و اختلال در خدمات‌رسانی نتوانستند وضعیت این استان را رصد کنند.

"جان کوبیس" نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در عراق دراین‌باره گفت: تروریست‌های داعش تمرکز خود را به حملات بمب‌گذاری در بازارها و محله‌های مسکونی معطوف کرده‌اند؛ آن‌ها بزدلانه غیرنظامیان، زنان، کودکان و کهن‌سالان را که مشغول انجام کارهای روزمره یا خرید کردن هستند، هدف قرار داده‌اند.

کوبیس افزود:با این‌وجود هدف داعش برای درهم‌شکستن ارادۀ مردم عراق، به‌رغم تمامی دشواری‌ها، در برابر انعطاف‌پذیری مردم عراق و پیشروی‌های مداوم نیروهای امنیتی این کشور در عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست‌ها شکست‌خورده است.

نیروهای امنیتی و منابع پزشکی عراق روز گذشته اعلام کردند که در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی یک بازار در فضای باز در محلۀ «بوب الشام» در حومۀ شمالی بغداد، پایتخت این کشور، یک غیرنظامی کشتهشد و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

در اثر انفجار یک بمب دیگر در نزدیکی پل دیاله در جنوب شرق بغداد نیز یک غیرنظامی کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند؛ به‌علاوه، در اثر انفجار بمب در یک منطقۀ تجاری در محلۀ شعب در جنوب شرق بغداد نیز 2 نفر زخمی شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcg779x7ak9n74.rpra.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی