تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 257951
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

جوامع بین المللی اقدامات لازم را برای آزادی شیخ زکزاکی فراهم کنند

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: نه تنها کشورهای اسلامی بلکه تمام کشورهای دنیا و جوامع بین المللی باید اقدامات لازم را برای آزادی شیخ زکزاکی انجام دهند و شرایط آزادی این عالم برجسته دینی را فراهم کنند.
جوامع بین المللی اقدامات لازم را برای آزادی شیخ زکزاکی فراهم کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به کارشکنی دولت نیجریه در اجرای احکام دادگاه عالی آن کشور مبنی بر آزادی شیخ زکزاکی رهبر حرکت اسلامی نیجریه پس از مهلت اعلام شده دادگاه، اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از مهم ترین عوامل وحدت بین شیعه و سنی در نیجریه محسوب می شود که دولت نیجریه با پشتیبانی غرب از آزاد کردن این عالم بزرگوار امتناع می کند.

وی افزود: این اقدام خلاف قانون دولت نیجریه نشان دهنده ترس حکومت های دست نشانده غرب از وحدت شیعه و سنی و پیوند مردم و علما است.

بیضاوی با بیان اینکه منشاء اصلی جنایت کشتار شیعیان نیجریه، دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: در تمام جنایت هایی که علیه مسلمانان در نقاط مختلف صورت می گیرد بدون تردید دست های استکبار جهانی در میان است.

 به گفته امام جمعه اهل سنت ارومیه، استکبار به انحای مختلف از جمله ایجاد گروه های تروریستی، تطمیع دولتمردان سست عنصر برخی کشورهای اسلامی درصدد هستند مسلمانان را به خاک و خون بکشند که راه مقابله با این توطئه ها وحدت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه کشورهای غرب در راس آن اسرائیل تنها با از بین بردن روحیه اخوت و همبستگی اسلامی می توانند زمینه استعمار را فراهم کنند، تصریح کرد: آنها باید بدانند که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری های داهیانه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و بصیرت مثال زدنی امام خامنه ای (مدظله العالی)، تقریب مذاهب و شکل گیری انسجام بیش از پیش مسلمانان فراهم شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcgnu9xqak9ny4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی