تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۳
کد مطلب : 203941

تظاهرات بزرگ مسيحيان لبنان با فرياد لبيك يا نصرالله

​دهها هزار پرتقالي پوش طرفدار حزب جريان آزاد ملي درپاسخ به فراخوان ژنرال ميشل عون رييس فراكسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان با شركت در تظاهراتي بزرگ و مسالمت آميز خواستار مبارزه با فساد شدند.
تظاهرات بزرگ مسيحيان لبنان با فرياد لبيك يا نصرالله

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در اين تظاهرات كه شامگاه جمعه در ميدان شهداي بيروت برگزار شد هواداران پرتقالي پوش جريان آزاد ملي از شمال - جنوب و شرق لبنان خود را به پايتخت رساندند و با فريادهاي  "لبيك يا نصرالله" و "لبيك يا ژنرال عون" بر حمايت خود از مقاومت در برابر دشمن صهيونيستي و تكفيري تاكيدكردند.

تظاهركنندگان که پرچم هاي حزب الله - جنبش امل و ارتش لبنان را به همراه داشتند خواستار انتخاب رييس جمهوري سيزدهم لبنان با راي مستقيم مردم - تصويب قانون انتخابات -برگزاري انتخابات عادلانه پارلماني براساس نسبت جمعيت و مشاركت همه لبناني ها در اداره امور كشورشان شدند. 
آنان خواستار پايان بحران هايي مانع كمبود آب و برق و جمع آوري زباله ها شدند و برخي سياستمداران فاسد را عامل اين بحران ها دانستند و بر بازخواست و مجازات آنها تاكيدكردند. 

اين تظاهرات يك هفته قبل از تشكيل نشست گفت وگوي احزاب لبناني برگزار شد. 
فراخوان نبيه بري رييس مجلس لبنان براي مشاركت روساي فراكسيون هاي پارلماني در نشست گفتگوها با استقبال بيشتر احزاب لبناني از جمله حزب الله و جريان آزاد ملي مواجه شده است. شماري از اعضاي برجسته حزب جريان آزاد ملي درجمع تظاهركنندگان سخنراني کردند. 
گزارشها حاکيست شمار زيادي از هواداران حزب جريان آزاد ملي به علت ترافيك سنگين و قفل شدن خيابانها و همچنين اجراي ترتيبات امنيتي سختگيرانه موفق نشدند خود را به ميدان شهداي بيروت برسانند.
 
لبنان 468 روز است كه رييس جمهوري ندارد. اين سومين تظاهرات حزب جريان آزاد ملي در دو هفته گذشته بود و به باور ناظران ژنرال عون موفق شد به ويژه با برگزاري تظاهرات بزرگ شامگاه جمعه پيام خود را به "مخالفان عاقل " برساند.

ژنرال عون در سخناني از طريق ويدئو كنفرانس  از شركت كنندگان در اين تظاهرات بزرك و اجابت فراخوانش قدرداني کرد وگفت كه به ملت بزرك لبنان افتخار مي کند. 
عون كه به دليل گرفتگي صدا - سخنان خود را كوتاه كرد اظهارداشت: اين تظاهرات سرآغاز اصلاحات در لبنان و بازگشت به تاريخ با عظمت آن است.  
وي خاطرنشان كرد: لبناني ها با اخلاق و همبستگي خود از كشورشان محافظت خواهند كرد. 

جبران باسيل وزيرامورخارجه و رييس جديد منتخب حزب جريان آزاد ملي - هدف فراخوان ها براي حضور در خيابان را دفاع از موجوديت - مطالبه 
برحق مشاركت منصفانه لبناني ها در اداره امور كشورشان و مقابله با دسيسه هايي اعلام كرد كه براي کنار زدن مسيحيان و دور كردن آنها از مناصب كليدي شكل گرفته اند. وي تصريح كرد: ما خواستار انتخاب رييس جمهوري پاكدست توسط مردم هستيم تا با حمايت مردمي  و قانوني بتواند با استقلال و آزادانه تصميم بگيرد و با فساد مبارزه كند. 
باسيل خاطرنشان كرد: كشوري مي خواهيم كه درسيطره عناصر فاسد نباشد- اعضاي مجلس آن دوره نمايندگي خود را تمديد نكنند و مردم آن از آب - برق 
و بهداشت بهره مند باشند.
 رييس حزب جريان آزاد ملي تاكيد كرد: ديگر اجازه نمي دهيم مردم پول برق را بپردازند اما از آن محروم باشند و اگر بر محروم كردن ما از حقوقمان اصرار كنند در مقابل آنها خواهيم ايستاد و رييس جمهوري چوبين و نخست وزيري که وابسته باشد- نمي خواهيم . 

وي خطاب به شركت كنندگان در اين تظاهرات با تاكيد به اينكه رييس جمهوري لبنان بايد معادله طلايي " ارتش - ملت و مقاومت " را درك كند خاطرنشان كرد: شما خواستار مقاومت و مبارزه با تروريسم هستيد و بافريادها و مقاومت خود به زودي لبنان را آزاد مي کنيد. 
جبران باسيل تصريح كرد: به زودي فراخوان مشاركت لبناني ها درتظاهراتي ديگر در ميدان الشعب در منطقه بعبدا پايتخت لبنان اعلام خواهد شد و آن روز شاهد يك سونامي مردمي خواهيم بود. 
نکته قابل توجه در اين تظاهرات آن بود که هنگام پخش اذان مغرب تظاهرکنندگان به نشانه احترام - برنامه هاي خود را متوقف و با خاتمه پخش اذان برنامه 
ها را از سرگرفتند.
 
https://taghribnews.com/vdcgtw9xqak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی