تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۹
کد مطلب : 172748

گزارش سازمان ملل درباره گسترش تروریستهای تکفیری در خاورمیانه

سازمان ملل متحد از گسترش روزافزون تروریستهای تکفیری در خاورمیانه و خصوصا سوریه و عراق خبر داد.
گزارش سازمان ملل درباره گسترش تروریستهای تکفیری در خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان ملل متحد در گزارشی با اشاره به رشد بی‌سابقه تکفیریها در منطقه، خاطرنشان کرد: تروریستهایی  از بیش از ۸۰ کشور جهان برای جنگ در سوریه و عراق عزیمت کرده‌اند و این مساله به بحرانی بزرگ در این کشورها تبدیل شده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: حدود 15 هزار نفر برای جنگ در کنار داعش و سایر گروه های شبه نظامی به عراق و سوریه رفته اند و این در حالی است که افراد عزیمت شده به خاورمیانه پیش از این عضو القاعده نبوده اند و این مسئله گزارش های سابق را مورد چالش قرار می دهد.
 
بر اساس این گزارش تعداد تروریستهایی که از سال 2010 میلادی به این کشورها رفته اند از مجموع تروریستهای 20 سال قبل از آن پیشی گرفته اند و نکته قابل توجه این است که در بین تروریستها، حضور اتباع کشورهای اروپایی قابل توجه است.
 
تاکید  سازمان ملل بر به رسمیت شناختن فلسطین
 
سازمان ملل متحد در گزارشی دیگر با تاکید بر به رسمیت شناختن فلسطین در این سازمان تاکید کرد: این اقدام،  تصمیمی است که توسط خود اعضای سازمان ملل اتخاذ می‌شود . 
 
 گفتنی است در بین کشورهای اتحادیه اروپا سوئد، مجارستان، لهستان و اسلواکی تاکنون دولت فلسطینی را به رسمیت شناخته اند که با واکنش منفی مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

 
https://taghribnews.com/vdcgtx9q7ak9uu4.rpra.html
مرجع : روسیا الیوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی