تاریخ انتشار۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 206272

فاجعه در سرزمین منی

دانلود فايل ويديو
امروز پنجشنبه بر اثر ازدحام جمعیت در هنگام انجام مناسک حج در دره منی، خارج از شهر مقدس مکه، 1300 تن از زائران خانه خدا جان خود را از دست دادند و 2000 نفر زخمی شده اند

 شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی به نقل از منابع حفاظت مدنی این کشور اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از زائران خانه خدا در دره منی جمع شده بودند.
مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.
براساس این گزارش، تاکنون 130 نفر از زائران ایرانی بر اثر ازدحام در مناسک رمی جمرات متاسفانه کشته شده و 60 نفر دیگر از هموطنان‌مان زخمی شده‌اند.
عربستان: تقصیر کاروان ها بود نه ما
دولت عربستان طی بیانیه ای که به نظر می آید فراری رو به جلو است، اعلام کرد که کاروان های حجاج به توصیه های آموزشی آنان گوش نکرده و در نتیجه این بی اعتنایی، حادثه منی اتفاق افتاده است.
خالد الفالح وزیر بهداشت دولت سعودی نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی رسمی سعودی با سلب مسئولیت از دولت سعودی، تلاش کرد تا حجاج را مقصر قلمداد کند و گفت که علت وقوع حادثه منا، عدم پایبندی برخی حجاج به دستورات بوده است.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000206/nf00206272-1.flv
 
https://taghribnews.com/vdcgu39xxak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی