تاریخ انتشار۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 265673

تعرض بیش از 1200 صهیونیست به مسجدالاقصی در عید یهودی پسح/ درخواست وقیحانه وزیر اسرائیلی برای اعدام اسرای فلسطینی

اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد که بیش از 1200 شهرک نشین اسرائیلی در عید یهودی پسح به مسجد مبارک الاقصی تعرض کردند؛ این عید از یازدهم ماه جاری آغاز شد و روز گذشته به پایان رسید.
تعرض بیش از 1200 صهیونیست به مسجدالاقصی در عید یهودی پسح/ درخواست وقیحانه وزیر اسرائیلی برای اعدام اسرای فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،اداره اوقاف اسلامی قدس، با ارائه گزارش های آماری اعلام کرد که این تعداد متعرض به مسجد الاقصی در جریان عید پسح بی سابقه بوده است.

در این گزارش ها می خوانیم که این تعرضات به صورت متوالی صورت گرفت و شهرک نشینان اسرائیلی پس از ورود به این مکان مقدس، آیین های تلمودی در آن برپا کردند که به دنبال آن، اوضاع این مسجد متشنج شد.

این اداره تأکید کرد که اشغالگران صهیونیست در این عید شماری از فلسطینیان را از مسجد الاقصی تبعید و بخش قدیمی قدس را به یک پادگان نظامی مبدل کردند.

شایان ذکر است که دشمن صهیونیستی در جریان تعطیلات عید پسح، تدابیر امنیتی شدیدی در بخش های مختلف کرانه باختری و قدس به اجرا گذاشته بود.

خبر دیگر اینکه، وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی، در اقدامی خصمانه خواهان اعدام اسرای فلسطینی شد.

"اسرائیل کاتس"، وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی در توئیتی، در واکنش به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی
نوشت: مروان برغوثی(رهبر اسیر جنبش فتح) برای بهبود شرایط بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده و این در حالی است که نزدیکان قربانیان عملیات‌های اجرا شده توسط وی هنوز داغ فرزندان شان را از یاد نبرده‌اند؛ تنها راه حل این مسأله، اعدام تروریست‌ها است.

کاتس بر ضرورت ارائه مجدد پیش نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی به کنست و رأی گیری درباره آن تأکید کرد.

گفتنی است که ۱۵۰۰ نفر از اسرای فلسطینی دربند زندان‌های صهیونیستی در اعتراض به شرایط نامطلوب بازداشت خود در زندان‌های صهیونیستی، حملات و اقدامات ظالمانه اداره زندانها و سلب بسیاری از حقوق خود توسط صهیونیستها، از روز دوشنبه همزمان با روز اسیر فلسطینی (۱۷ آوریل) دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

"مروان برغوثی" رهبر اسیر جنبش فتح رهبری این موج اعتصاب غذا را بر عهده دارد و اسرای گروه‌های مختلف فلسطینی مانند حماس، فتح، جهاد اسلامی و غیره در آن مشارکت دارند.
https://taghribnews.com/vdcgun9xwak9334.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی