تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 265420

فروش تسلیحات آلمانی به کشورهای متجاوز به یمن

در شرایطی که از تجاوز ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی به یمن بیش از دو سال می‌گذرد، آلمان همچنان به کشورهای عضو این ائتلاف سلاح می‌فروشد.
فروش تسلیحات آلمانی به کشورهای متجاوز به یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رسانه‌های آلمانی با استناد به یک سند وزارت اقتصاد این کشور که به مجلس ارائه شده است، گزارش دادند دولت آلمان با فروش روکش‌های زرهی برای خودروهای نظامی به ارزش 134 میلیون دلار و فروش بیش از 203 هزار چاشنی خمپاره‌های 40 میلی‌متری به امارات متحده عربی موافقت کرده است.
 
فروش این محموله نشان می‌دهد سیاست آلمان برای فروش تسلیحات به کشورهایی که به یمن تجاوز کرده‌اند همچنان ادامه دارد.
 
این اقدام دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با واکنش شدید احزاب مخالف روبرو شد.
 
یکی از سخنگویان حزب سبز آلمان گفت: دولت بار دیگر اجازه ارسال تجهیزات نظامی را برای یکی از کشورهای درگیرِ جنگ در [خاورمیانه] صادر کرده است.
 
وی ادامه داد: دولت آلمان به جای متوقف کردن تمامی قراردادهای تسلیحاتی با کشورهایی که در جنگ خونین یمن مشارکت دارند، دستورالعمل‌های صادرات تسلیحات را دوباره نادیده گرفته است.
 
فروش این محموله در حالی به تأیید دولت آلمان رسید که یک سازمان امدادرسان بین‌المللی موسوم به «کِر» با ارائه گزارشی اعلام کرد حدود هفت میلیون یمنی به دنبال این جنگ نابرابر با سوءتغذیه روبرو هستند.
 
در حملات عربستان و کشورهای ائتلاف عربی به یمن، تاکنون بیش از 12 هزار نفر کشته و بالغ بر 40 هزار نفر مجروح شده اند و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است؛ میلیون‌ها یمنی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdcgxn9xzak93t4.rpra.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی