تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 163423
موسوی جرف:

روز قدس؛ روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری

سرپرست معاونت امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روز قدس براساس دعوت امام راحل به عنوان روز اعلام برائت از اشغالگری بوده و تنها، روز آزادي فلسطين از چنگال اشغالگران صهيونيست نيست، بلكه اين روز، پيام آور صلح و عدالت براي جهانيان محسوب مي شود.
روز قدس؛ روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری
«سیدعلی موسوی جرف» در گفت و گو با خبرنگار تقریب(تنا) با بيان اينكه روز قدس، يك روز معمول سياسي نيست و جنبه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بسياري براي جهان اسلام به همراه دارد، خاطر‌نشان كرد: بزرگداشت روز جهاني قدس و حضور در راهپيمايي‌هاي عظيم مردمي در سراسر جهان، در واقع ايستادگي در برابر همه زورگويي‌ها و قلدرمآبي‌هاي مستكبران و صهيونيسم جهاني است.

وی افزود: امروز، روز قدس ، روز تلاش برای نجات فلسطین و بشریت از استیلای ستمگران جهانی است و با نگاهي اجمالي به تاريخچه روز قدس و كيفيت حضور مردم آزاد جهان در راهپيمايي هاي اين روز بزرگ در سراسر جهان، عمق ابتكار حكيمانه حضرت امام (ره) و نقش تاثيرگذار اين نامگذاري در آگاه كردن افكار عمومي جهان از واقعيات سرزمين هاي اشغالي را درمی یابیم.

موسوی جرف در ادامه ضمن تأكيد بر شناخت هر چه بيشتر ابعاد روز قدس در ميان اقشار مختلف مردم تصريح كرد: امام راحل (ره) با تعابير مختلفي بر حضور پرشور و آگاهانه مردم در راهپيمايي روز قدس تأكيد داشتند تا غده سرطاني كه مستكبران در قلب جهان اسلام كاشته‌اند، از ميان برود.

وی همچنین با محکومیت فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش تصریح کرد: امروز منافع همه در حفظ یکپارچگی و انسجام ملی و سرزمینی عراق تأمین خواهد شد و یقیناً بازیگرانی که خارج از عراق در امور داخلی این کشور مداخله می‌کنند، خواهان عزت و استقلال عراق نبوده و به دنبال تأمین منفعتی برای گروه ها و اقوام آن نیستند.

او با بیان اینکه جنایات گروهک تروریستی داعش جنایت علیه بشریت است، تاکید کرد: اهمیت روز قدس با ابراز انزجار مسلمانان از کفر و محکومیت گروهک تروریستی داعش و حامیان آن دوچندان می شود.

موسوی جرف در پایان افزود: روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.
https://taghribnews.com/vdcgxw9qwak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی