تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 272521

محموله کشتی کمک رسانی ترکیه به باریکه غزه رسید/ورود نخستین محموله سوخت از مصر به نوار غزه

هیأت دولتی گذرگاه ها و مرزهای فلسطین اعلام کرد که 5 محموله کشتی کمک رسانی ترکیه به نوار غزه رسیده است.
محموله کشتی کمک رسانی ترکیه به باریکه غزه رسید/ورود نخستین محموله سوخت از مصر به نوار غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  "وائل ابو عمر" مدیر اطلاع رسانی هیأت گذرگاه های غزه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که 5 محموله از مجموع 14 محموله از طریق گذرگاه کرم ابو سالم میان نوار غزه و فلسطین اشغالی به طرف فلسطینی تحویل داده شده و این هیأت منتظر رسیدن محموله های بعدی است.

کشتی کمک رسانی ترکیه ای موسوم به "أکوا استیلا" پس از حرکت از بندر "مرسین" در جنوب ترکیه و طی مسافت 40 ساعته دیروز چهارشنبه به بندر اسدود در فلسطین اشغالی رسیده بود، این کشتی 50 هزار دست لباس، 20 هزار بسته لوازم التحریر، 18 هزار بسته اسباب بازی و 50 هزار بسته غذا با خود به باریکه غزه انتقال داده است، علاوه بر این، چندین دستگاه دوچرخه، 5 هزار تن آرد، 100 تن بیسکویت و شکلات و کیک و لباس عید و 100 دستگاه ویلچیر هم برای ساکنان محاصره شده غزه ارسال شده است.

خبر دیگر اینکه، نخستین محموله سوخت مصر، روز چهارشنبه از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه ارسال شد؛ این اقدام در چارچوب توافقات اخیر به عمل آمده میان مقامات مصر و رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس صورت گرفت.

این سوخت به منظور راه اندازی نیروگاه برق نوار غزه به این منطقه ارسال گردید و قرار است ارسال محموله سوختی مصر به باریکه غزه ادامه داشته باشد.

"وائل ابوعمر" رئیس دایره اطلاع رسانی گذرگاه رفح تأکید کرد که به زودی یک میلیون لیتر سوخت به این نیروگاه انتقال داده می شود. 
 
https://taghribnews.com/vdcgxx9xqak9un4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی