تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 230301

آتش سوزی در اردوگاه آوارگان مسلمان میانماری

دو هزار مسلمان میانماری درپی آتش سوزی در اردوگاه آوارگان میانمار در غرب ایالت راخین، بی سرپناه شدند.
آتش سوزی در اردوگاه آوارگان مسلمان میانماری
آتش حدود 50 پناهگاه یک اردوگاه آوارگان میانماری را در غرب ایالت راخین میانمار از بین برد و دو هزار مسلمان روهینگیایی را بی خانمان کرد.
 
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری برمه تایمز، آتش سوزی بزرگی که سه شنبه در اردوگاه جامعه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار رخ داد، 50 پناهگاه این اردوگاه را که در هریک بین 6 تا 8 خانواده مسلمان میانماری زندگی می كنند، از بین برد و دو هزار مسلمان روهینگیا را بی خانمان کرد. این مسلمانان از سال 2012 و پس از یورش بودائیان تندرو و كشتار مسلمانان، به این اردوگاه پناه آورده بودند.
 
آتش نشان ها شعله های آتش را پیش از آنكه به پناهگاه های دیگر سرایت كند مهاركردند و برخی از مردم آسیب دیده نیز تحت درمان قرار گرفتند.
 
حدود 125 هزار مسلمان نیز در اردوگاه های میانمار باقی مانده اند كه با محدودیتهای مسافرتی شدید روبرو هستند.
 
حدود 35 آواره روهینگیایی از جمله 9 كودك مسلمان كه در یك اردوگاه زندگی می كردند نیز اردیبهشت جاری پس از واژگون شدن یك قایق در آب های سواحل ناآرام ایالت راخین كشته شدند.
این قایق حدود 60 مسافر یك اردوگاه را كه در آن مسلمانان روهینگیایی زندگی می كردند برای خرید از بازار محلی منتقل می كرد.
 
دولت میانمار براساس قانون شهروندی مصوب سال 1982 مسلمانان روهینگیا را جزو جمعیت بومی این كشور به حساب نمی آورد و با 'بنگالی' خواندن آنها سعی دارد القا کند كه این قوم به صورت غیرقانونی از بنگلادش به این كشور سفر كرده اند.
https://taghribnews.com/vdcgzz9xqak9ww4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی