تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 196860

انتقاد شديد سوريه از امريكا و اردن/ راز همکاری نظامی النصره و اسراییل در سوریه

وزیر خارجه سوريه تأکید کرد که آمریکا و اردن باید از حمایت‎های مالی و تسلیحاتی از تروریست‎ها در سوریه احساس شرم کنند.
انتقاد شديد سوريه از امريكا و اردن/ راز همکاری نظامی النصره و اسراییل در سوریه

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفت‎وگو با شبکه «روسیا الیوم» با بیان اینکه بشار اسد رییس‌جمهور این کشور «سوپاپ اطمینان» ملت سوریه است تصریح کرد: اسد سوریه را به روزگار پیش از جنگ بازخواهد گرداند.
 
وی با اشاره به روابط عمیق بین دمشق و مسکو تأکیدکرد: پوتین رییس جمهور روسیه درک درستی از تحولات سوریه و دیگر کشورها دارد به همین دلیل از دمشق حمایت می کند.
 
المعلم با بیان اینکه آمریکا و اردن باید از حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها در سوریه احساس شرمندگی کنند، اظهار داشت: تنها راهکار حل بحران سوریه را راه حل سیاسی می دانیم.
 
وزیر خارجه سوریه همچنین با بیان اینکه دمشق با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کند، گفت: به همین دلیل برخی مستشاران نظامی ایران درخاک سوریه مشغول به فعالیت هستند.
 
وی در واکنش به سؤالی مبنی بر نقش ائتلاف ضد داعش درسوریه تصریح کرد: این ائتلاف در مبارزه با تروریسم جدی نیست.
 
خبر ديگر اينكه بر اساس گزارشهای منابع خبری همکاری رژیم اشغالگر صهیونیستی و گروه های تکفیری – تروریستی درسوریه به ویژه گروه جبهه النصره افزایش یافته و درحال گسترش است.
 
پیشرفت همکاری صهیونیست ها و گروه های تروریست درسوریه به مرحله امضای توافق هایی در زمینه حمایت نظامی در مقابله با ارتش سوریه رسیده است؛ و این تقویت همکاری در راستای تلاش های آمریکا و غرب و منطقه برای بهبود بخشیدن به وجهه جبهه النصره و قراردادن آن در قالب گروه های مسلح موسوم به مخالفان میانه رو مورد نظر آمریکا  است.
 
مسوولان اسراییلی و رسانه های این رژیم هم اکنون از همکاری با گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب سوریه و حمایت از اشغال این منطقه بسیار سخن می گویند.
 
مسوولان اسرائیلی از جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه به علت ایفای نقش در مبارزه با ارتش سوریه، تشکر و تمجید کرده اند.
 
مرکز مطالعات امنیت ملی در رژیم اسراییل خلاصه ای از تحقیقات "اوریت برلوف" و "اودی دیکل" دو پژوهشگر صهیونیست را منتشر کرده که درآن آمده است: تل آویو ترجیح می دهد که جنوب سوریه تحت سلطه گروه های مسلح باشد و این مساله به ثبات منطقه در صورت تقویت هماهنگی با عربستان و ترکیه کمک می کند.
 
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در این باره از دستیابی تل آویو به توافق های مستقیم و غیرمستقیم با گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره خبر داد که بر اساس آن حمله به اسراییلی ها در مرزها منع شده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdch--nzv23nw6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی