تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 156080
سفیر ایران در عمان در گفتگو با تقریب:

عمان الگویی برای تقریب مذاهب است/ تفرقه موجود در کشورهای اسلامی ناشی از نقشه های دشمنان اسلام است

سفیر ایران در عمان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان مذاهب مختلف اسلامی در این کشور، عمان را الگویی برای تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام توصیف کرد.
عمان الگویی برای تقریب مذاهب است/ تفرقه موجود در کشورهای اسلامی ناشی از نقشه های دشمنان اسلام است
دکتر "علی اکبر سیبویه" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) خاطرنشان کرد:  عمان از کشورهای پیشرفته در این زمینه است و این مسئله ناشی از وجود سلطان قابوس است که این کشور را بر اساس اسلام اعتدال گرا اداره می کند.
 
وی افزود: پیروان مذاهب مختلف اسلامی در عمان در کنار یکدیگر با صلح و برادری زندگی می کنند و عقاید خود را دنبال می کنند؛ مسلمانان در مناسک، اعیاد و مناسبتهای دینی دیگر مذاهب شرکت می کنند؛ اهل سنت در مساجد شیعیان حضور پیدا می کنند؛ اباضی ها هم همینطور و عکس این مسئله همه صدق می کند.
 
سفیر ایران در عمان در ادامه بیان داشت: این وضعیت به غیر از جمهوری اسلامی ایران و عمان در کمتر کشور اسلامی وجود دارد که امیدواریم شاهد این روند در دیگر کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس باشیم؛ از سوی دیگر امید است وجود ارتباطات تنگاتنگ بین این کشورها خصوصا در اوضاع فعلی و بحرانهای منطقه و امت اسلامی پررنگ تر شود.
 
وی افزود:تفرقه موجود در کشورهای اسلامی ناشی از نقشه های دشمنان ما است که از آن سوی آبها به جهان اسلام نفوذ یافتند و فتنه را در کشورهای ما نهادینه ساختند تا بتوانند شرایط هیمنه و تسلط بر کشورهای اسلامی را مهیا سازند و این فاجعه بزرگی است که جهان اسلام از آن رنج می برد.
 
وی با اشاره به وجود بحران و کشتار مسلمانان در کشورهای عراق، افغانستان و...، تاکید کرد: درگیریهای مسلحانه بین فرزندان یک ملت واحد فتنه ای است که از سوی دشمنان اسلام صادر شده است تا خواسته های شیطانی آنها محقق گردد که باید کشورهای اسلامی از الگوی ایران و عمان برای جلوگیری از این فتنه و گسترش روابط حسنه خود با کشورهای هم جوار و همچنین از بین رفتن اختلافات و کینه و نفرت بین یکدیگر بهره گیرند.
 
علی اکبر سیبویه در ادامه با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی به عمان به عنوان اولین سفر خارجی بعد از تصدی پست ریاست جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی همیشه بر لزوم حسن همجواری بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید دارد و خواستار بازشدن فصل جدیدی از روابط با این کشورها می باشد؛ سفر وی به عمان اهمیت مثبت و بسیاری در توسعه روابط دو کشور و همچنین با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس داشت که دیدارهای دو جانبه وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود در این کشورها، شاهدی بر این مدعاست.
 
وی افزود: سطح روابط ایران با عمان پس از دیدارهای دوجانبه، در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و نظامی توسعه خوبی  یافته است تا جایی که سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور از دویست میلیون دلار در طی 3سال گذشته، امروز به مرز 1میلیارد دلار برسد.
 
سفیر ایران در عمان در ادامه تصریح کرد: در زمینه نظامی نیز، انجام رزمایشهای نظامی دریایی مشترک و برگزاری مسابقات قرآن کریم که از سوی نیروهای مسلح ایران و عمان انجام شده است، نشاندهنده توسعه روابط است.
 
وی همچنین از گسترش روابط علمی بین دو کشور و همکاری های علمی و دانشگاهی بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه سلطان قابوس و امضای بیش از 20 تفاهم نامه علمی و آکادمیک بین دو دانشگاه خبر داد.
https://taghribnews.com/vdch6-nzv23nmvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی