تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۵
کد مطلب : 288688
دولت وفاق ملی خبر داد؛

تشکیل کمیته های فنی برای تحویل گرفتن وزارتخانه ها در غزه

دولت وفاق ملی از تدوین طرحی جامع و کامل برای فعالیت در نوار غزه خبر داد.
تشکیل کمیته های فنی برای تحویل گرفتن وزارتخانه ها در غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "طارق رشماوی" سخنگوی رسمی این دولت، روز گذشته  در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین از آمادگی این دولت برای تحویل گرفتن نهادهای دولتی و گذرگاه ها و امنیت تأکید کرد. 

وی خاطرنشان ساخت: دولت وفاق ملی در چارچوب توافقات صورت گرفته در قاهره و بر اساس قانون اساسی فلسطین و مقررات معمول در سرزمین های اشغالی فلسطین، کمیته های فنی و اداری و قانونی برای تحویل گرفتن تمامی نهادها و ارگان ها و دستگاه های دولتی و گذرگاه ها و امنیت تشکیل داده است.

وی یادآور شد: این دولت از زمان عزیمتش به نوار غزه فعالیت خود را شروع کرده است، به محض اینکه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" کمیته اداری را منحل کرد، این کمیته ها تشکیل شد.

رشماوی در ارتباط با برگزاری جلسات دولت در نوار غزه گفت که استان های جنوبی بخشی از اراضی کشور فلسطین هستند، این دولت تصمیم می گیرد که کی و در کجا تشکیل جلسه دهد.

سخنگوی دولت وفاق ملی اظهار داشت که فضای کنونی مثبت است و باید از آن استفاده کرد، دولت و رهبران فلسطین تمامی اقدامات لازم را برای تحقق وحدت به عمل خواهند آورد. 

وی تصریح کرد: ملت فلسطین در نوار غزه به خاطر سه دوره جنگ و تجاوزات مکرر اشغالگران صهیونیست و محاصره و آثار منفی شکاف و دو دستگی داخلی در شرایط رقت باری زندگی می کنند.

رشماری تأکید کرد که این دولت و نخست وزیر آن کاهش رنج و محنت های ملت فلسطین در نوار غزه را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdch66ni623n6-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی