تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 258780

درخواست رسیدگی کیفری به مساله شهرک سازی رژیم صهیونیستی

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از دیوان بین المللی کیفری مستقر در لاهه خواست که هرچه سریع تر تحقیق و تفحص درباره فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را آغاز کند.
درخواست رسیدگی کیفری به مساله شهرک سازی رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری معا، "صائب عریقات" در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم اسرائیل از نقض نظام‌مند حقوق فلسطینیان و غصب بیشتر زمین های فلسطینیان و ایجاد رعب و وحشت در میان آن ها حمایت می کند؛ جامعه بین المللی نباید این وضعیت غیراخلاقی را تحمل کند، بلکه باید به آن خاتمه دهد.
 
وی افزود: در نخستین ماه سال 2017، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای ساخت بیش از سه هزارو 200 واحد مسکونی دیگر در سرزمین های اشغالی اقدام کرده و حدود 30 باب منزل فلسطینیان را نیز تخریب کرده است. این وضعیت به آوارگی حدود 40 خانواده فلسطینی متشکل از240 نفر منجر شده است که بیش از نیمی از آن ها کودک هستند؛ این تخریب ها اموال شخصی و کمک های بشردوستانه ضروری به فلسطینیان را هدف قرار داده است.
 
به گفته عریقات، تعهد نتانیاهو به استعمار و تفکیک نژادی و نیز سرپیچی از قوانین و قطعنامه های بین المللی باعث شده که چشم انداز تشکیل کشور مستقل فلسطین از میان برود؛ بنابراین باید همه اطلاعات  به دیوان بین المللی کیفری ارسال و بر گشایش فوری پرونده تحقیق درباره شهرک سازی رژیم صهیونیستی پافشاری شود.
 
عریقات افزود: غصب غیرقانونی اراضی فلسطینیان به وسیله رژیم صهیونیستی و ضمیمه کردن آن اراضی به رژیم صهیونیستی جامعه بین الملل را موظف می کند که فورا اقدامات لازم را برای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل و نیز عمل به تعهدات سیاسی و حقوقی خود  انجام دهد.
 
قطعنامه 2334 شورای امنیت بر غیرقانونی بودن ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان شامل شرق بیت المقدس اشغالی تاکید دارد و از رژیم صهیونیستی می خواهد تا به این اقدامات پایان دهد.
 
رژیم صهیونیستی در تمرد از این حکم صریح جامعه بین المللی، اعلام کرده است که قصد دارد هزاران واحد مسکونی دیگر در اراضی فلسطینیان احداث کند.
 
https://taghribnews.com/vdch66niv23nmqd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی