تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۰
کد مطلب : 169581
آیت الله اراکی:

عالمان و دانشمندان می‌توانند سبب اتحاد در میان امت‌ها باشند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه اختلاف میان علما و دانشمندان عامل اختلاف میان امت‌ها و قبایل در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: عالمان و دانشمندان می‌توانند سبب اتحاد در میان امت‌ها و مردم هم‌کیش هم باشند.
عالمان و دانشمندان می‌توانند سبب اتحاد در میان امت‌ها باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله محسن اراکی شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی علمای ایران و اندونزی، در پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم با عنوان  "وحدت اسلامی؛ ضرورت‌ها و راهکارها" برگزار شد با اشاره به مأموریت همه انبیای الهی در طول تاریخ اظهار داشت : بر اساس آیات قرآن، اقامه دین خدا و جلوگیری از تفرقه در آن مهمترین مأموریت پیامبران بوده است.
وی افزود: علما وارثان پیامبران هستند و به این ترتیب، مأموریت‌های آنها را هم باید انجام دهند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اختلاف میان علما و دانشمندان عامل اختلاف میان امت‌ها و قبایل در طول تاریخ بوده است، گفت: قرآن کریم بیان می‌کند اختلافی که بین امت‌های پیشین رخ داد، نتیجه همین اختلافی بود که علما در دین ایجاد کردند.

وی ادامه داد: عذاب الهی هم نتیجه اختلاف در دین خداست که علمای هر قوم عامل آن بوده‌اند؛ همین عالمان و دانشمندان می‌توانند سبب اتحاد در میان امت‌ها و مردم هم‌کیش هم باشند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اتحاد جهان اسلام در مقابله با کفار و دشمنان خدا خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند می‌توانند بزرگ‌ترین قدرت جهانی را به وجود بیاورند هرچند دشمنان ما هم این مسئله را می‌دانند به همین دلیل نقشه‌های فراوانی برای جلوگیری از تحقق این وحدت طراحی و اجرا می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تلاش آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوط برای ایجاد وحدت در بیش از ۶۰ سال پیش گفت: امیدواریم علمای همه کشورهای اسلامی و مسلمانان در تمام کشورهای جهان، همه تلاش خود را بکار گیرند و راه‌هایی را طی کنند که به این هدف ختم می‌شود.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: علمای ایران آمادگی خود را برای کار مشترک جهانی در جهت رفع اختلافات و ایجاد اتحاد اسلامی اعلام می کنند و امیدواریم با کمک علمای اندونزی، گام های بزرگی در این راستا برداشته شود که به عنوان نمونه برپایی کنگره علمای اسلامی در اندونزی پیشنهاد می شود.
https://taghribnews.com/vdch6wnzz23n-md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی