تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 284123
دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در امور اهل سنت:

خدمات مشترک مرکز خدمات حوزه های علمیه به روحانیون شیعه و سنی/تأمین مسکن روحانیون پیشکسوت کردستانی در اولویت این مرکز است

تنا - استان کردستان
دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در امور اهل سنت گفت: خدمات طلاب و روحانیون کردستانی به انقلاب اسلامی شایسته والاترین تقدیرهاست و تأمین مسکن روحانیون پیشکسوت این استان در اولویت مرکز خدمات است.
خدمات مشترک مرکز خدمات حوزه های علمیه به روحانیون شیعه و سنی/تأمین مسکن روحانیون پیشکسوت کردستانی در اولویت این مرکز است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام سید محمد موسوی شنبه شب در نشست با مسئولان شعب مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در شهرستان های مختلف استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امام راحل و مقام معظم رهبری یک نگاه جامع به مجموعه ملت ایران داشته اند و همه اقوام و مذاهب در کشور را به عنوان سرمایه ای بزرگ برای ایران اسلامی دیده اند.

وی افزود: هم اکنون که در آستانه چهلمین سال استقرار نظام اسلامی در ایران هستیم شاهد قرارگرفتن این نظام در مرحله بلوغ و کمال هستیم و باید به این مهم توجه کرد که خدماتی که در مناطق مرزی و حاشیه ای کشور ارایه شده است شاید در مناطق مرکزی کشور به این صورت نباشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در سال 70 و از سوی مقام معظم رهبری برای ارایه خدمت به طلاب و روحانیون کشور فعالیت خود را آغاز کرد و خدمات این مرکز به صورت همسان به طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع ارایه می شود.

وی افزود: هم اکنون با احتساب اعضای خانواده های طلاب و روحانیون در سطح کشور بیش از 600هزار نفر از خدمات ما بهره مند هستند و الان هم با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده هدفمندی خدمات را در اولویت قرار داده ایم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در امور اهل سنت خاطرنشان کرد: امروز نیز برای بررسی دغدغه مسکن طلاب و روحانیون کردستانی به سنندج سفر کرده ایم و رفع دغدغه مسکن روحانیون پیشکسوت این استان را در اولویت قرار خواهیم داد.

قائم مقام معاون امور مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در این نشست گفت: هم اکنون در کشور بیش از 48هزار طلبه و روحانی فاقد مسکن هستند که 8درصد این تعداد را طلاب و روحانیون اهل سنت تشکیل می دهند.

حجت الاسلام سیدعلا رفیعی اظهار کرد: رفع دغدغه مسکن طلاب و روحانیون کشور از جمله برنامه های اولویت دار مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور است و طی 10 سال اخیر بیش از 12هزار واحد مسکونی برای این قشر تأمین شده است.

وی افزود: در قالب طرح جامع مسکن در نظر داریم دغدغه مسکن طلاب و روحانیون کشور را هرچه سریع تر سامان دهی کنیم.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: با سازمان زمین و مسکن تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که از طریق های مختلف بتوانیم دغدغه مسکن طلاب و روحانیون را رفع کنیم.

وی افزود: استفاده از واحدهای مسکن مهر فاقد مالکیت در کشور، مسکن استیجاری، واگذاری زمین در قالب گروه های 3 تا 5 نفره، واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، مسکن اجتماعی دولت دوازدهم از جمله این راهکارهاست.

حجت الاسلام رفیعی در بخشی دیگر از سخنان خود به توزیع نامناسب طلاب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 60درصد طلاب کشور در 4 استان مستقر هستند و استان کردستان نیز از لحاظ تعداد طلاب به جمعیت رتبه آخر کشور را داراست و به ازای هر 4هزار و 348 نفر تنها یک طلبه در این استان مستقر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این نشست گفت: انتظار می رود ادارات متولی امر و شهرداری ها برای رفع دغدغه مسکن طلاب و روحانیون کردستانی همکاری لازم را با مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به عمل آورند.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی اظهار کرد: بحث مسکن یکی از اولویت ها و موضوعات اساسی زندگی مشترک برای همه انسان هاست.

وی افزود: این مسئله با آرامش فرد سرو کار دارد و متأسفانه روحانیون کردستانی چون بخش عمده ای از زندگی خویش را در خانه عالم در جوار مساجد سپری می کنند پس از دوران بازنشستگی با مشکل تأمین مسکن برای خودشان مواجه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: طلاب و روحانیون کردستانی درآمد آنچنانی ندارند و متأسفانه در قوانین کشور نیز در خصوص ارایه خدمات مسکن بین افراد متمول و افراد نیازمند تفاوتی گذاشته نشده است.

آیت الله شاهرودی افزود: انتظار می رود علاوه بر ادارات و نهادهای متولی امر در استان شاهد مساعدت ویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور برای تسهیل خانه دار کردن طلاب و روحانیون کردستانی باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: برخی مساجد در استان دارای درآمدهای مالی خوبی از محل موقوفاتشان هستند که انتظار می رود برای ساخت خانه عالم و تأمین مسکن طلاب و روحانیون مشارکت نمایند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست گفت: طلاب و روحانیون اهل سنت منطقه کردستان از لحاظ معیشتی با مشکلات بسیاری مواجه هستند و برای تامین مسکن نیز دارای دغدغه هایی هستند که این مرکز با تمام توان برای رفع دغدغه مسکن آنان برنامه هایی را اجرایی کرده و در دست اقدام دارد.

حجت الاسلام حسن منتظری اظهار کرد: طلاب و روحانیون کردستانی همواره برای حفظ دستاوردها و ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران در مرزهای غربی کشور پیشرو بوده اند و شایسته والاترین خدمات هستند.

وی افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از ابتدای تاسیس تاکنون کوشیده است به جامعه روحانیت کردستان خدمات حمایتی، رفاهی و معیشتی ارائه کند اما معتقدیم که این خدمات هنوز نتوانسته است بسیاری از دغدغه های جامعه روحانیت و طلاب استان را رفع کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: بسیار جای تاسف است که تعدادی از روحانیون پیشکسوت کردستانی هنوز صاحب مسکن نیستند و با وجود چندین دهه خدمت دینی و اعتقادی به مردم هنوز از وضعیت معیشتی بسیار ضعیفی برخوردار هستند.

حجت الاسلام منتظری ابراز امیدواری کرد که مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور زمینه را برای خانه دار شدن روحانیون و طلاب کردستانی فراهم کنند و در این مسیر نیز روحانیون پیشکسوت را در اولویت قرار دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به واقعه مباهله رسول الله(ص) و حقانیت دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: رسول الله(ص) و اهل بیت علیهم السلام الگوی همه مسلمانان برای همیشه تاریخ هستند و باید با تأسی از سیره این بزرگواران مسیر عزت و تعالی خویش را تدوین نماییم.

حجت الاسلام سید علی حسینی فرد مسئول مرکز خدمات حوزه های علمیه کردستان نیز در این نشست از تکمیل تقاضای 100نفر از طلاب و روحانیون استان برای بهره مندی از مسکن طلاب و روحانیون خبرداد و افزود: بدون شک نیازهای استان در این راستا بسیار بیشتر است و از جمعیت بیش از پنج هزار نفری طلاب و روحانیون استان افراد دیگری نیز نیازمند مسکن هستند که تاکنون نتوانسته اند فرم های خوداظهاری را تکمیل کنند.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه های علمیه با نگاهی کاملا برابر برای تامین مسکن طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در استان و ارایه سایر خدمات گام برداشته و می دارد و تمامی خدمات ما مشترک است.

 
https://taghribnews.com/vdchiknix23n6zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی