تاریخ انتشار۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 246053

هلاکت 22 تروریست بوکوحرام در نیجریه

سخنگوی ارتش نیجریه از هلاکت 22 تروریست بوکوحرام در جدیدترین عملیات ارتش، در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق این کشور خبر داد.
هلاکت 22 تروریست بوکوحرام در نیجریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه "پریمیم تایمز"، سرهنگ «ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد: در درگیری یکشنبه میان تروریست های بوکوحرام و ارتش، 22 تروریست بوکوحرام به هلاکت رسیدند و مقادیر بسیار زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
 
بر اساس بیانیه ارتش نیجریه،در این درگیری همچنین چهارسرباز ارتش کشته و دو نفر دیگر دچار جراحات سطحی شدند که برای مداوا به بیمارستان نظامی ارتش نیجریه منتقل شدند.
 
نیروهای ارتش نیجریه همگام با گردان های ویژه موفق شدند هفت روستای «گالتا بابا»، «گالتا موسا»، «بولاکروما»، «شاتیماری»، «چاکروک»، «بولانگاجه» و «دیسا» را به طور کامل پاکسازی کنند.
 
در همین خصوص و به گزارش روزنامه "ونگارد"، بیانیه سرهنگ ثانی عثمان می افزاید: در تازه ترین عملیات ارتش در منطقه «گامبورو نگالا» واقع در ایالت «بورنو» 10 تروریست بوکو حرام کشته شدند.
 
هدف اصلی گروه تروریستی بوکوحرام، تلاش برای بر هم زدن ثبات دولت در نیجریه از طریق عملیات تروریستی است.
 
اخیرا «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در سخنرانی خود در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.
 
در طی شش سال درگیری بین بوکوحرام و دولت نیجریه، هزاران نفر در شمال شرقی این کشور کشته شده اند.
 
گروه تروریستی بوکوحرام در عملی کردن نقشه حملات خود، به نیجریه بسنده نکرده و تهدید خود را به همسایگان نیجریه نیز کشانده است. این گروه هم پیمان داعش در آفریقاست و مقر اصلی آن در نیجریه قرار دارد.
 
گروه های حقوق بشری می گویند بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از 200دانش آموز را در نیجریه ربوده است.
 
https://taghribnews.com/vdchm-nix23nkvd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی