تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 285456
قائم مقام دبیرکل مجمع تقریب:

فتنه کردستان عراق می تواند خطرناکتر از فتنه داعش باشد/تاکید بر انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان

تنا - اختصاصی
همیاران و پیشکسوتان جهادگر استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین "سید موسی موسوی" قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند.
فتنه کردستان عراق می تواند خطرناکتر از فتنه داعش باشد/تاکید بر انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام موسوی در این دیدار که امروز دوشنبه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ایام شهادت سالار شهیدان  امام حسین(ع)  و تبریک هفته دفاع مقدس، به سفر خود به عربستان سعودی در ایام حج امسال اشاره کرد و گفت: حج با هیچ عبادت و فریضه ای قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: سپاه و جهاد دو بال ملکوتی و الهی اعتلای نظام در منطقه کردستان بودند، حماسه ای که در دوران  دفاع مقدس در کردستان گذشت،مربوط به شخص یا کس خاصی نیست؛ عرصه مقدسی است که به همه نظام ارتباط پیدا می کند و در برنامه های دفاع مقدس این استان باید در رأس قرار بگیرد، کردستان اساس دفاع مقدس را پایه گزاری کرد و اگر آن دفاع مقدس نبود، عرصه های دیگر ایثار در دیگر مناطق هم شکل نمی گرفت؛ اما متأسفانه نسل نو که باید ارزشهای دفاع مقدس به آنها منتقل شود، از کردستان و آنچه در آن گذشت غفلت دارند.

قائم مقام دبیر کل مجمع تقریب با اشاره به همه پرسی کردستان عراق گفت: این یک فتنه است که می تواند خطرناکتر از فتنه داعش باشد، داعش فتنه عارضی بود که به دست استکبار جهانی و از بیرون بر منطقه نازل شد که با ایثار رزمندگان، ریشه کن کردن آن رو به جلو است، اما آنچه دشمن در کردستان عراق در حال برنامه ریزی آن است، ریشه در گذشته دارد و از داخل خود کردستان هم نشأت می گیرد، زمانی برای ایران هم همین برنامه را داشتند که با هوشیاری امام خمینی (ره) خنثی شد.

حجت الاسلام موسوی به ارتباط خوب بین شیعه و سنی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب ارتباط شیعیان با پیروان ادیان دیگر بسیار بهتر از اهل سنت بود اما امام خمینی(ره) در یک فرصت کوتاه دلها را متحول ساخت و امروز شاهد ارتباط خوب و وحدت بین شیعه و سنی هستیم.

وی  در ادامه با اشاره به برگزاری خوب حج امسال، گفت: آرزوی دشمن این بود که ایران در حج حضور نداشته باشد، متأسفانه افرادی هم تبلغیاتی در این زمینه راه انداختند و عده زیادی نیز فیش های خود رو فروختند، اما شرکت اهل تسنن در حج امسال به نسبت سالهای گذشته افزایش داشت و خوشبختانه هیچ گلایه ای از جانب اهل سنت مبنی بر برخورد بدی که با آنها شده باشد، نداشتیم و همه اینها نشان دهنده پیشرفت امروز جامعه برای تقریب و وحدت شیعه و سنی بوده است.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: اگر حج امسال هم تعطیل می شد، خسارت بزرگی بود، اما با مجموع شرایطی که فراهم شد و به رغم همه تبلیغات منفی حج امسال به خوبی برگزار شد و  شاهد بودیم که امسال در ایام حج احترام بیشتری برای حجاج ما قائل بودند.

قائم مقام دبیر کل مجمع تقریب تأکید کرد که این سخن مقام معظم رهبری که" زائران ایرانی می آیند و اگر مورد احترام قرار نگیرند ما از آن عبور نمی کنیم" تأثیر مهمی در برگزاری موفق حج امسال داشت.

وی در بخشی از سخنان خود نسبت به مطالبه گری و طلب سهم از جانب برخی افراد بعد از پیروزی انقلاب انتقاد کرد و گفت:این خود یک فتنه بزرگ برای انقلاب است.

 حجت الاسلام موسوی در ادامه به سؤالات مطرح شده از جانب پیشکسوتان جهادگر کردستان، پاسخ گفت؛ وی در پاسخ به یکی از این سؤالات تأکید کرد که چالش اصلی ما باید آمریکا و اسرائیل باشد، هر چه با کشورهای اسلامی چالش پیدا کنیم، به نفع استکبار جهانی است.

تهیه و تنظیم خبر:زهرا غلامی
https://taghribnews.com/vdchmmni-23n6kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی