تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 260453

کشته‌شدن 11غیر نظامی سوری در حملات هوایی آمریکا/ نامۀ سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت علیه حملات هوایی ترکیه

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر در سوریه از کشته شدن دست کم 11 غیرنظامی در شهر رقه در حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت آمریکا علیه آنچه مواضع داعش خوانده می‌شود، خبر داد.
کشته‌شدن 11غیر نظامی  سوری در حملات هوایی آمریکا/ نامۀ سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت علیه حملات هوایی ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این گروه مستقر در لندن گزارش داد: در این حمله که جمعه (29 بهمن 95) روی داد، اراضی کشاورزی  منطقۀ تشرین در 20 کیلومتری غرب رقه هدف قرار گرفت.

گروه موسوم به حقوق بشر در سوریه افزود: دست کم 9 نفر از جمله یک کودک در این حمله هوایی کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند؛ این گروه همچنین افزود: از آنجایی‌که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش‌شده است، بیم آن می‌رود که شمار تلفات افزایش یابد.

 یک زن و کودکش نیز در حمله هوایی تحت هدایت آمریکا در منطقه‌ای در شهر الثوره واقع در 55 کیلومتری غرب رقه کشته شدند.
در  17 دی‌ماه 95 نیز دست کم 8 غیرنظامی در حملات جت جنگنده‌های نیروهای ائتلافی در روستای "سویدیه کبیره" واقع در 55 کیلومتری غرب رقه کشته شدند.

ائتلاف تحت رهبری امریکا که بدون مجوز دولت دمشق یا سازمان ملل متحد حملات هوایی خود به سوریه را آغاز کرد، بارها به هدف قرار دادن و کشتن غیرنظامیان متهم شده است.

 خبر دیگر اینکه، وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه،  اقدام ترکیه در نقض مکرر حاکمیت دولت دمشق و حملات هوایی مرگبار این کشور علیه مردم سوری را قویاً محکوم کرد.

این وزارتخانه با ارسال دو نامه جداگانه به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و ولودیمر ولچنکو، رئیس شورای امنیت سازمان ملل از انان خواست تا باتوجه به مسؤولیت‌های خود در ارتباط با صلح و امنیت بین‌المللی، به این موارد نقض پایان دهد.

در این نامه‌ها آمده است: این حملات بخشی از تجاوز دولت ترکیه علیه سوریه در شش سال اخیر محسوب می‌شود که اشکال مختلف حمایت نظامی و لجستیکی از سازمان‌های تروریستی و تسهیل در روند ورود تروریست‌های خارجی به سوریه را در بر می‌گیرد.

نیروی هوایی و یگان‌های ویژه زمینی ترکیه از 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، عملیاتی موسوم به «سپر فرات» را در داخل خاک سوریه آغاز کرد؛  این تهاجم با هماهنگی نیروهای ائتلافی تحت هدایت آمریکا آغاز شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdchmvnix23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی