تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 217677

تظاهرات سراسری ملت ایران در محکومیت جنایات آل‌سعود/ تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان

مردم ایران اسلامی امروز در سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه، خشم انقلابی خود را در محکومیت جنایات آل‌سعود و اعدام شیخ نمر فریاد زدند و بر ضروت وحدت بین مسلمانان تأکید کردند.
تظاهرات سراسری ملت ایران در محکومیت جنایات آل‌سعود/ تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تظاهرات سراسری مردم انقلابی و شهید ‌پرور امروز پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت اعدام روحانی مبارز عربستان "آیت‌الله شیخ نمر" به دستان رژیم آل‌سعود در سراسر کشور برگزار شد.

تظاهر کنندگان در محکومیت اعدام شهید آیت‌الله شیخ نمر و اقدامات رژیم آل‌سعود در تظاهرات‌ خود شعار‌هایی همچون "مرگ بر آل‌سعود"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شیخ نِمِر، شهید راه دین شد؛ خون به دل تمام مسلمین شد"، "آل سعود، محکوم بر شکست است فریاد ما، فریاد حق‌پرست است"، "شیخ نِمِر پیرو دین و قرآن کشته شده به دست نامسلمان"،"شیخ نِمِر فدایی قرآن است شهید دین، زنده و جاودان است" سر دادند.

مردم شهیدپرورشیعه و سنی سیستان و بلوچستان بعد از برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه بار دیگر با راهپیمایی خود جنایات آل‌سعود را محکوم کردند و به شهادت رساندن آیت الله نمر را زمینه ساز بیداری اسلامی درعربستان دانستند.
مردم زاهدان با راهپیمایی از مقابل مصلی قدس تا تقاطع خیابان آزادی زاهدان، اعتراض خود نسبت به جنایات و اقدامات ددمنشانه آل سعود اعلام کردند و از جوامع حقوق بشری پیگیری این جنایات را خواستار شدند.
در راهپیمایی‌های سراسر این استان بیانیه محکومیت شهادت آیت‌الله شهید باقر‌النمر و لزوم وحدت میان امت اسلامی قرائت شد و مردم با تکبیر و شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل پیمان و میثاق خود با آرمانهای انقلاب و مقام معظم رهبری را اعلام کردند. 

مردم شهرستان اردبیل هم بعد از برگزاری نماز جمعه، با راهپیمایی اعتراض‌آمیز، حرکت ننگین دولت آل‌سعود  در به شهادت رساندن "شیخ نمر باقرالنمر"،  را محکوم کردند و انزجار خود را از سکوت مجامع بین‌المللی و این حرکت غیرانسانی دولت آل‌سعود نشان دادند.
در راهپیمایی اعتراض‌آمیز محکومیت اعدام شیخ نمر که با حضور مسئولان استانی، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیان و اقشار مختلف مردم در اردبیل برگزار شد، اعتراض کنندگان خواستار پاسخ قانع کننده دولت آل‌سعود نسبت به اعمال فجیع و درنده خویی این دولت و  اعمال منافی حقوق بشر شدند.

نمازگزاران شهرهای مختلف استان مرکزی هم امروز پس از اقامه نماز عبادی- سیاسی جمعه از مصلی‌های نماز جمعه و براساس مسیرهای از پیش اعلام شده را راهپیمایی کرده و اقدام آل سعود در به شهادت رساندن مجاهد شیعه و رهبر شیعیان عربستان را محکوم کردند؛ در این راهپیمایی گروه‌ها و تشکل‌های مختلف مردمی طلاب و حوزویان تا دانشگاهیان و بازاریان و اقشار مختلف مردمی حضور داشتد.

در استانهای گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، آذربایجان شرقی، بوشهر، آذربایجان غربی و ... نیز پس از اقامه نماز جمعه، تظاهرات گسترده ای در محکومت اعدام شیخ نمر و با حضور مسئولین استانها برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdchqqniq23nz-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی