تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 170075
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضی عسکر در همایش حج، تجلي امت واحده:

دشمنان با تفرقه اندازی میان مذاهب اسلامی به دنبال فروپاشی امت اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی با توصیه شیعه و سنی به هوشیاری و شناخت حیله های دشمنان اسلام، گفت: امروز مراکز رسانه ای غرب با حمله و توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه، تمام تلاش خود را برای دور کردن مسلمانان از یکدیگر و شکستن وحدت در میان جهان اسلام بکار گرفته است .
دشمنان با تفرقه اندازی میان مذاهب اسلامی به دنبال فروپاشی امت اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمين"سیدعلی قاضی عسگر" روز یکشنبه در همايش سراسری كه با عنوان "حج، تجلی امت واحده" با حضور بيش از هزار  و ۲۰۰ زائر اهل سنت ايرانی در مكه مکرمه برگزار گرديد، اظهار داشت : عوامل خارجی و در صدر آنها انگلیس و آمریکا در تضعیف روحیه مسلمانان و تخریب و غارت اموال و ثروت انها نقش اساسی دارند.

وی با توصیه شیعه و سنی به هوشیاری و شناخت حیله های دشمنان اسلام گفت : امروز مراکز رسانه ای غرب بویژه در لندن با حمله و توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه ، تمام تلاش خود را برای دور کردن مسلمانان از یکدیگر و شکستن وحدت در میان جهان اسلام بکار گرفته است .

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت : دشمنان اسلام با تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی در بین مذاهب و فرق اسلامی ، مترصد از هم گسیختگی و فروپاشی امت اسلامی هستند.

قاضی عسگر افزود: امروز جهان اسلام گرفتار کج فهمی ها و منافع شخصی افرادی است که اقدامات ضد اسلامی را موجه و کاملا شرعی جلوه داده و از اینگونه حرکات دفاع می کنند.

وی با اشاره به خطراتی که جهان اسلام را تهدید می کند گفت : امروز متاسفانه یک عده عالم نما مسائلی چون جهاد نکاح و خرید و فروش زنان و دختران مسلمانان و حتی مسیحی را تائید می کنند.

قاضی عسگر با بیان اینکه امروز هیچ یک از عالمان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی این نوع رفتارها را تائید نمی کنند افزود : اینگونه رفتارها از نظر دین اسلام و مذاهب اسلامی مطرود بوده و دین ما حتی اهانت به دیگر ادیان را برنمی تابد تا جایی که علمای شیعه در فتاوایی که صادر کرده اند اهانت به اهل سنت را حرام می دانند.

برای جلوگیری از تسلط دشمنان وحدت خود را حفظ کنیم

"مولوی اسحاق مدنی" عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش گفت: امروز گروهی در جهان اسلام ظهور پیدا کردند که ۹۹.۵ درصد از مسلمانان را مرتد و کافر می دانند درحالیکه خود اینها کافر بالفطره هستند.

وی با بیان اینکه این گروه به نام اسلام دست به هرکاری می زنند افزود : علمای جهان اسلام ، چه شیعه و چه سنی ، چه عرب و چه عجم در هیچ نقطه ای از دنیا رفتار گروههای افراطی را تائید نمی کند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: علمای الازهر ، بزرگترین مرکز اهل تسنن همچنین علمای بزرگ اهل سنت در هند ، پاکستان و سایر نقاط دنیا این گروه را تائید نمی کنند.

اسحاق مدنی افزود : ضربه ای که از ناحیه حمله مغول به اسلام وارد شد و در نتیجه ان بخش عمده ای از کتب مرجع به اتش کشیده شد و دانشمندان اسلام قتل عام شدند بمراتب کمتر از اسیبی است که از طریق این گروهها به اسلام وارد است.

اسحاق مدنی با بیان اینکه دشمنان اسلام بدانند که با این اقدامات نمی توانند اسلام را از بین ببرند گفت : برخلاف ما، دشمنان اسلام در نابود کردن مسلمانان و اسلام وحدت نظر دارند و لذا بر ما است که اختلافات را کنار گذاشته و برای جلوگیری از تسلط دشمنان وحدت خود را حفظ کنیم .
https://taghribnews.com/vdchqvnzm23nqvd.tft2.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی