تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 273279
مدير كل دادگستري استان كردستان:

قضات أهل سنت كردستاني نقش مهمي در بدنه قضائي كشور دارند/ در جذب نيروهاي أهل سنت و توانمند در بدنه دستگاه قضا هيچ محدوديتي وجود ندارد

مدير كل دادگستري استان كردستان گفت: هم اكنون در بدنه دستگاه قضائي ده ها قاضي أهل سنت مشغول به فعاليت هستند و جذب نيروهاي نخبه أهل سنت در بدنه دستگاه ادامه داشته و دارد.
قضات أهل سنت كردستاني نقش مهمي در بدنه قضائي كشور دارند/ در جذب نيروهاي أهل سنت و توانمند در بدنه دستگاه قضا هيچ محدوديتي وجود ندارد
به گزارش خبرنگار تقريب از سنندج، مدير كل دادگستري استان كردستان ظهر امروز در نشست خبري به مناسبت آغاز هفته قوه قضاييه در سنندج اظهار كرد: فعاليت هاي دادگستري مبتني بر برنامه هاي مدون است و به عنوان قوه اي مستقل در قانون أساسي داراي وظايف سنگيني است.

گروسي از رسانه ها خواست كه در بحث إشكالات قانون آيين دادرسي كيفري قوه قضاييه را ياري كنند تا خدمات در اين عرصه براي رفع مشكلات مردم و تسريع در امور قضائي مردم فراهم شود.

وي در ادامه سخنان خود به محدوديت نيروي انساني استان اشاره كرد و گفت: متاسفانه پرونده هاي زيادي در دادگاه هاي تجديدنظر داريم و اين امر به قانون گذار برمي گردد و اميدواريم نمايندگان مجلس در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

گروسي گفت: در مجموع ٢٧٠ هزار و ٦٠٥ پرونده قضائي در استان تشكيل شده است كه با رشد هفت درصدي مواجه شده است.

وي همچنين از راه اندازي دفاتر ثبت خدمات الكترونيكي پرونده هاي قضائي خبر داد و توسعه خدمات الكترونيكي يكي از اولويت هاي دستگاه قضائي است و با تمام توان براي توسعه اين مهم در استان تلاش مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: كردستان نمونه عيني تقريب بين مذاهب اسلامي است و در همين راستا نيز دادگستري استان و مجموعه قضائي كردستان نيز نمونه اي از اين فضاي وحدت و انسجام است و خوشبختانه هم اكنون ده ها نَفَر از نيروهاي نخبه و توانمند أهل سنت كردستاني در داخل استان و ديگر استان هاي كشور مشغول خدمت به ايرانيان هستند.
 
https://taghribnews.com/vdchqxniw23nqid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی