تاریخ انتشار۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۷
کد مطلب : 256908
اندیشمند مصری در گفتگو با تقریب:

گسترش مفهوم تقریب راهکار مقابله با افراط گری/ قوام مسلمانان به وحدت آنهاست

رهبر جنبش اسلامی مصر با هشدار نسبت به خطرات افراطی گری در جهان اسلام، گسترش مفهوم تقریب در بین آحاد مردم و آگاه سازی مسلمانان را راهکار مقابله با این پدیده شوم دانست.
گسترش مفهوم تقریب راهکار مقابله با افراط گری/ قوام مسلمانان به وحدت آنهاست
دکتر کمال هلباوی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با اشاره به برگزاری همایش ها و کنفرانس هایی با موضوع جهان اسلام در کشورهای اسلامی و غیراسلامی تاکید کرد: در این کنفرانس ها باید موضوعاتی چون تقریب، وحدت، دوری از تعصب و مقابله با تفرقه به صورت جدی مطرح شود.
 
وی افزود: قوام مسلمانان به وحدت آنهاست لذا باید چنین موضوعاتی برای آحاد مسلمانان جهان تبیین و تعریف شود.
 
این اندیشمند مصری در ادامه با اشاره به بحران افراطی گری و خشونت در جهان اسلام، گفت: برای مقابله با این پدیده علما و اندیشمندان مسلمان اعم از شیعه و سنی باید مفاهیمی چون اخوت اسلامی، بیداری اسلامی، امت واحده اسلامی، تقریب مذاهب اسلامی را تعریف و مسلمانان را از جهل و ناآگاهی نجات دهند.
 
وی افزود: تفرقه مذهبی که امروز شاهد آن هستیم، جزئی از تعصب و افراط گرایی است که از سالها پیش و توسط عوامل استعمار در تاروپود جامعه اسلامی رخنه کرده تا بدین وسیله زمینه ضعف امت اسلامی فراهم شود و دشمنان اسلام از این وضعیت بهره برند.
 
هلباوی در ادامه با اشاره به سابقه تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: شاید بتوان مصر و الازهر را سردمدار تقریب مذاهب برشمرد اما اینک مجمع تقریب این وظیفه را بر عهده دارد و امیدواریم این مجمع بتواند در این راه موفق باشد.
 
 
گفتگو و تنظیم:امین تهرانی
 
 
https://taghribnews.com/vdchv-ni623nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی