تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 216209

تلاش ترکیه برای خرید تجهیزات جاسوسی از رژیم صهیونیستی

منابع آگاه امنیتی از تلاش دولت ترکیه برای خرید تجهیزات جاسوسی و نظامی پیشرفته از رژیم صهیونیستی و مذاکره دوطرف در این باره خبردادند.
تلاش ترکیه برای خرید تجهیزات جاسوسی از رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه ترکی "تودی زمان" نوشت: مذاکرات ترکیه و اسرائیل برای امضای توافقنامه‌های نظامی و امنیتی آغاز شده است و ترک‌ها در این مذاکرات برای خرید سامانه پیشرفته جاسوسی اسرائیل اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
منابع امنیتی در آنکارا اعلام کردند که دولت ترکیه برای از سرگیری همکاری‌های نظامی با اسرائیل همانند سالهای دهه نود در قرن بیستم، برنامه‌ریزی کرده و مذاکراتی برای خرید سامانه جاسوسی پیشرفته نظامی اسرائیل جهت تجهیز نیروی هوایی ترکیه به این سامانه صورت گرفته است که ارزش این قرارداد نظامی به 165 میلیون دلار می‌رسد.
 
منابع آگاه نظامی اسرائیل اعلام کردند که ترکیه تلاش دارد به منظور برون رفت از شرایط حاکم کنونی، روابطش را با اسرائیل بهتر کند اما اسرائیل نیز درتلاش است با سوء استفاده از روابط آنکارا با حماس، بر ترکیه اعمال فشار و  مواضع آن را در قبال تل‌آویو تلطیف کند.
 
روزنامه "اسرائیل هیوم" نزدیک به حزب لیکود و دولت رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع دیپلماتیک بلندپایه این رژیم مدعی شد که یکی از شروط ترکیه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، مشارکت در اداره نوار غزه است که اکنون تحت اداره جنبش حماس قراردارد؛ اما تل آویو این شرط را نپذیرفته و حتی خواستار اخراج رهبران حماس از ترکیه شده است.
 
https://taghribnews.com/vdchv-niw23nzid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی