تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 256890

تبیین تحولات و بحران های منطقه در خطبه های نماز جمعه لبنان

سفر رییس جمهور لبنان به عربستان و قطر، بمباران فرودگاه نظامی دمشق از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی و عملیات استشهادی در قدس اشغالی، از جمله موضوعات مطرح شده در سخنان خطیبان جمعه لبنان بود.
تبیین تحولات و بحران های منطقه در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به سفر رییس جمهور لبنان به عربستان و قطر گفت: این سفر با هدف بر طرف شدن مشکلات و گسترش روابط با این دو کشور صورت گرفت. از گسترش روابط با سایر کشورهای عربی و اسلامی استقبال می کنیم چرا که مصالح لبنان و لبنانی ها را دربرمی گیرد.
 
این روحانی لبنانی بمباران فرودگاه نظامی دمشق از سوی جنگنده های صهیونیستی را محکوم کرد و اظهار داشت: دشمن بار دیگر وارد معرکه در سوریه شد تا بدینوسیله بر نقش خود در این کشور تأکید کند. با وجود این حمله، امیدواریم آتش بس همچنان بر سوریه حاکم بوده و شاهد پایان بحران و برقراری ثبات و آرامش در این کشور باشیم.
 
وی درباره ادامه نبرد ارتش و بسیج مردمی عراق با تروریسم در موصل گفت: گرچه نبرد در موصل بسیار سخت است اما این نیروها در حال پیشروی هستند تا موصل نیز به دامان عراق بازگردد. حفظ وحدت میان قشرهای مختلف ملت و ایستادگی در برابر فتنه مذهبی و طایفه ای نقش مهمی در نابودی تروریسم دارد.
 
امام جمعه بیروت، عملیات استشهادی یکی از آزادگان فلسطینی در قدس اشغالی را ستود و تأکید کرد که این عملیات نشان دهنده حاکمیت روحیه مقاومت بر ملت فلسطین است و تروریستی دانستن این اقدام از سوی رژیم صهیونیستی نمی تواند از ارزش آن بکاهد.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا برگزار شد، از کشف باند تروریستی در این کشور و بازداشت افراد آن ابراز خرسندی کرد و گفت: برنامه های تروریستی در پرتو تلاش دستگاه های امنیتی لبنان به ویژه دستگاه امنیت عمومی و اطلاعات ارتش به نتیجه نخواهد رسید.
 
وی همچنین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی دمشق را محکوم کرد و افزود: این حمله در چارچوب حمایت مستقیم نظامی از گروه های تروریستی در سوریه بوده و ائتلاف میان دو دشمن صهیونیستی و تکفیری را نشان می دهد.
 
این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که تکفیری ها به اجرای پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی در منطقه پرداخته و زمانی که تروریست ها توانایی انجام این اهداف را نداشته باشند رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم وارد عمل می شود.
 
شیخ صهیب حبلی با اشاره به کشتار دانش آموزان یمنی به وسیله جنگنده های سعودی اظهار داشت: چرا جهانیان هیچ واکنشی نسبت به این جنایت نشان نمی دهند و حتی یک پیام محکومیت از سوی جامعه بین المللی صادر نشده است؟
 
رییس جمعیت الفت لبنان ادامه داد: این جنایت به لیست جنایت های جنگی آل سعود در یمن اضافه می شود و متأسفانه محکومیتی در این زمینه مشاهده نمی کنیم.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان از نشست شورای ملی فلسطین در بیروت استقبال کرد و گفت: در این نشست که اکثر گروه های فلسطینی در آن حضور داشتند، توافق روشنی میان آنها درباره به بن بست رسیدن گفت وگوهای صلح با رژیم صهیونیستی بدست آمد.
 
 
این عالم اهل تسنن تصریح کرد: بر همگان آشکار شده است که رژیم صهیونیستی در مساله صلح جدیت ندارد و نباید منتظر تشکیل دو کشور مستقل بود. این مساله کاملا مشخص بود و همه ما با ماهیت رژیم صهیونیستی آشنا هستیم و باید پیش از اینها به این توافق می رسیدیم.
 
شیخ ماهر حمود با اشاره به ایستادگی فلسطینیان در برابر دشمنان و حتی برخی اعراب اظهار داشت: مردم فلسطین برای آزادی به سلاح نیاز دارند ولی اگر اعراب بر این مساله اتفاق نظر داشته باشند نیز نمی توانند کاری برای فلسطین انجام دهند.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، حمله هوایی ارتش صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: در حالی که پیامدهای حل بحران سوریه بر اساس نشست آتی در قزاقستان مشاهده می شود، دشمن صهیونیستی با حمله هوایی به فرودگاه نظامی دمشق، این کشور را وارد مرحله جدیدی کرد.
 
وی افزود: دشمن صهیونیستی که از دستاوردهای ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن به ویژه در حلب به ستوه آمده است به سنگ اندازی در برابر راه حل سیاسی می پردازد و اعتقاد دارد توقف جنگ در سوریه ضربه شدیدی به پروژه فتنه و ویرانگر خود در این کشور وارد می کند.
 
آیت الله نابلسی تصریح کرد: طولانی تر شدن بحران سوریه و ادامه خونریزی در این کشور و همچنین مشغول شدن ملت های عربی به فتنه و پیامدهای آن ضامن مصالح رژیم صهیونیستی به شمار می آید.
 
این عالم لبنانی ادامه داد: جنایت جدید رژیم صهیونیستی در نتیجه شکست های بزرگی است که جبهه سوریه و مقاومت بر این رژیم وارد کرده و بر همین اساس سعی دارد مانورهای رسانه ای و سیاسی و نظامی جهت ناکامی پروژه پایان بحران سوریه راه بیندازد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchw-niv23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی