تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 276933
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

رابطه شیعه و سنی در ایران همواره برادرانه بوده است / اهل تسنن در ایران از آزادی عمل بالایی برخوردارند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در ایران فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و نگاه نظام جمهوری اسلامی نسبت به اهل تسنن همواره دوستانه بوده است.
رابطه شیعه و سنی در ایران همواره برادرانه بوده است / اهل تسنن در ایران از آزادی عمل بالایی برخوردارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز گذشته در نشست مسئولین دبیرخانه کنگره مبارزه با جریان های تکفیری با گروهی از ائمه جماعات انگلیس، با بیان اینکه رابطه شیعه و سنی در ایران همواره برادرانه بوده است، گفت: ما در ایران فرقی بین شیعه و سنی نداریم و اگر زمانی به اقلیت اشاره می شود منظور ادیان الهی دیگر است و نه اهل سنت.
 
مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با  تاکید بر افزایش آزادی عمل اهل تسنن به نسبت گذشته تصریح کرد: برادران اهل تسنن ما پس از پیروزی انقلاب آزادی عمل زیادی داشته اند به طوری که توانسته اند با ساخت 4500 مسجد و تربیت 7000 روحانی سنی مذهب، در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و خراسان شمالی بسیاری از برنامه های خود را اجرایی کنند.
 
نماینده ولی فقیه افزود: این درحالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به جمعیت اهل تسنن در کشور ، ضمن تشکیل مراکز تخصصی علوم شافعی و افزودن رشته فقه شافعی  در مقطع دکتری در بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور، امکان تحصیلات تکمیلی را برای آنها نیز فراهم آورده است.  
 
وی با اشاره به اهمیت پژوهش علمی و دینی در بین علمای اهل تسنن خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران  و به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله) با تاکید بر لزوم رفاه پژوهشگران اهل تسنن، کتابخانه های مجهزی را در کردستان دایر کردند که  از نظر منابع و کتب اهل سنت بالاخص مذهب شافعی مآخذی قابل اعتنا و سهل الوصول هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با  اشاره به مدارس خاص طلاب اهل تسنن در استان کردستان افزود: در این  استان مدارس خاصی برای طلاب اهل تسنن ساخته شده است که  در آنها طلاب تنها به تعلیم دروس مربوطه خود می پردازند.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نقش اهل تسنن در مسائل سیاسی کشور را نیز پر رنگ دانسته و افزود: برادران اهل تسنن علاوه بر شرکت در انتخابات، حق حضور در عرصه های مختلف سیاسی را دارا بوده اند که از جمله آن می توان به حضور  20 تن از اهل تسنن در مجلس شورای اسلامی و همچنین حضور ماموستا رستمی به عنوان یکی از نمایندگان استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری که توسط آراء مردم انتخاب می شوند اشاره کرد.
 
* نگاه نظام جمهوری اسلامی نسبت به اهل تسنن همواره دوستانه بوده است
 
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه نگاه نظام جمهوری اسلامی نسبت به اهل تسنن در ایران همواره نگاه دوستانه ای بوده است، گفت: توجه مقام معظم رهبری( مدظله ) به مناطق سنی نشین را  می توان در سفر سال 86 ایشان به استان کردستان در خاطر آورد که در آن رهبری 800 میلیارد تومان بودجه عمرانی و با هدف ایجاد رفاه لازم برای مردم به این استان اختصاص داد که بعده ها تا مرز 3 هزار میلیارد نیز افزایش پیدا کرد؛ لازم به ذکر می دانم که تخصیص این ردیف بودجه در کشور کم سابقه بوده است.
 
وی  خاطر نشان ساخت: در کردستان نماز جمعه نیز براساس فقه اهل تسنن برگزار می شود و شیعیان این استان ، با همراهی سنی ها در این نماز بر وحدت بینشان بیش از پیش تاکید می کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « جمهوری اسلامی ایران چگونه توانسته این اتحاد عمیق بین شیعه و سنی را در ایران ایجاد کند؟» گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام کرده است ؛ و همانگونه که اشاره کردیم در مسائل رفاهی نیز هیچ گونه تبعیضی را جایز نمی دانند،  مجهزترین بیمارستان کشور در کردستان قرار گرفته است که در آن حدود 1200 نفر مشغول خدمت رسانی می باشند.
 
وی در پایان افزود: افزون بر این تاکنون 12 پیش کنگره امام شافعی در کردستان برگزار شده که تمام هزینه های آن را آیت الله العظمی خامنه ای تقبل کرده است؛ بنابراین مردم با دیدن این اقدامات سخنان کذبی که دیگران به حاکمیت نسبت می دهند را رد می کنند.

 
https://taghribnews.com/vdchx-nix23nqwd.tft2.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی