تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 252939
//دو خبر از عراق//

از سرگیری درگیری‌های شدید در موصل/ اعطای وام به عراق از سوی صندوق بین المللی پول

نیروهای عراقی در بخش شرقی موصل در چندین منطقه با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند و توانسته‌اند وارد مناطق «المیثاق» و «الوحده» شوند.
از سرگیری درگیری‌های شدید در موصل/ اعطای وام به عراق از سوی صندوق بین المللی پول
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پس از چند روز کاهش شدت درگیری‌ها، نیروهای ارتش و یگان مبارزه با تروریسم عراق از صبح امروز (سه شنبه) چندین عملیات را در بخش‌های مختلف شرق موصل آغاز کرده‌اند.  بر این اساس درگیری‌های شدیدی در نزدیکی منطقه «صناعة الایسر» در شرق موصل در جریان است .
 
پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی نیز گزارش داده است که نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی توانسته‌اند وارد منطقه «المیثاق» و «الوحده» در جنوب شرق موصل شوند.  جنگنده‌های عراقی امروز همچنین پایگاه «الغزلانی» و منطقه «وادی حجر» را با هدف هموار کردن عملیات نیروهای عراقی بمباران کردند.
 
روز گذشته برای اولین بار جنگنده‌های اف16 عراق اقدام به بمباران مواضع داعش در موصل کرده بودند.
 
در همین حال امروز صبح نیروی هوایی عراق اقدام به پخش میلیون‌ها اعلامیه در شهر موصل، الحویجه و القائم و مناطق تحت اشغال داعش کرد و در این اعلامیه‌ها به مردم تضمین داده شده بود که داعش به ساعات پایانی خود رسیده است.
 
صندوق بین المللی پول بخش دیگری از وام عراق را پرداخت کرد
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از صندوق بین المللی پول از پرداخت قسط دوم از وام بیش از پنج میلیارد دلاری این نهاد مالی به عراق خبر داد.
 
این خبرگزاری با اعلام این خبر افزود: دومین قسط از وام سه ساله صندوق بین المللی پول به این کشور شامل 617 میلیون و 800 هزار دلار از مجموع پنج میلیارد و 340 میلیون دلار کل وام است.
 
صندوق در اوائل تابستان 2016 پس از بررسی تلاشهای دولت عراق در انجام اصلاحات و پیشرفت در نیل به اهداف مالی تعیین شده با پرداخت این وام موافقت کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchxiniw23nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی