تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 265341
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

عزت و اقتدار اسلام در سایه توسعه تعالیم دینی است

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه توسعه تعالیم دین، عزت و اقتدار اسلام را به همراه دارد بر اهمیت دادن به آن در جامعه اسلامی تاکید کردند.
عزت و اقتدار اسلام در سایه توسعه تعالیم دینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان، گفت: مسلمانان باید به مشترکات دینی و قرآنی خود تکیه نمایند.

«استاد هاشم کوناتی» در نماز جمعه این هفته جامعه المصطفی گرگان، اظهار کرد: مشترك بودن اعتقاد به خدا‌ی واحد و پيامبر و قرآن به عنوان تنها كتاب آسمانی و قبله و دستورات دينی واحد و لزوم تمسك همه مسلمانان به سيره پيامبر اسلام، همگی عامل وحدت حقيقی مسلمانان است.

به گفته وی؛ برای تحقق هدف مقدس تقريب و وحدت مذاهب اسلامي و تشكيل جبهه متحد و مقتدر مسلمين جهان بايد موانع درونی وحدت و همبستگی، شناسايی و به طور دقيق بررسی و با تلاش‌های مستمر و روش‌های كارآمد مرتفع شوند؛ لذا شناسايی و بررسی موانع درونی وحدت و اتحاد مسلمين در اولويت نخست قرار دارد.

سرپرست گروه علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به تحرکات آمریکا در سوریه، تصریح کرد: استکبار جهانی به جهت حمایت از گروه افراطی داعش، تضعیف روحیه مقاومت و ترساندن ملل مسلمان و انقلابی درصدد دخالت در سوریه است.

وی، افزود: سیاستمداران آمریکا می گویند ما برای نابودی داعش می جنگیم؛ ولی در عمل نشان می دهند که از این جریان تندرو حمایت و پشتیبانی می کنند.

استاد کوناتی، سلفی های افراطی را ابزاری در دست نظام سلطه دانست و گفت: انفجار بمب در کلیساها طرح جدید دشمن برای ایجاد تحریک مسیحیان علیه مسلمانان است که خطرناکتر از خطر داعش است.

وی، ادامه داد: داعشیان عقاید مشترکی گر چه افراطی با مسلمانان دارند و قابل کنترل هستند؛ ولی مسیحیان پیامبر اسلام (ص) و اعتقادات و باورهای دیگر مسلمانان را قبول ندارند.

به گفته وی؛ این تحریکات به نفع مسلمانان نیست و ملل اسلامی با هوشیاری نگذارند دشمن به خواسته های پلید خودش دست یابد.

عزت و اقتدار جامعه اسلامی مدیون طرز تفکر دینی است

امام جمعه موقت اهل سنت بندر ترکمن، گفت: عزت جامعه اسلامی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی با یاری دین خدا و توجه به ارزش های آن، حاصل می‌شود.

«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه اهل سنت مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: کسی که خواهان عزت است؛ باید آن را از خداوند طلب کند؛ زیرا که عزت واقعی به دست خدا است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت قبا بندر ترکمن با اذعان بر اینکه یاری کردن دین خدا موجب جذب توفیق الهی و عزت و اقتدار می شود، گفت: عزت مخصوص خداوند کریم است و کسی که در پی دستیابی به عزت باشد؛ به یاری کردن دین خود و حاکم کردن ارزش‌های انسانی بر روی زمین، ترغیب می‌ فرماید.

وی، افزود:عزت و اقتدار ایران اسلامی در طول سال های گذشته پس از پیروزی انقلاب، حاصل یاری دادن دین خدا و توجه به ارزش های او توسط ملت ایران بوده است.

به گفته وی؛ این یاری عزت بخش، باید از طرف همه آحاد مردم جامعه اسلامی به صورت مستمر تداوم داشته باشد.

آخوند کر، امنیت، آسایش و رفاه موجود در کشور را از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت: الحمدلله بهترین امنیت و آسایش در کشور برقرار است و مردم متنعم از نعم دنیوی هستند؛ ولی برای رسیدن به نعمت های بی پایان بهشتی تلاش مضاعف کرد.

وی، ادامه داد: کسی که از خدا و رسولش اطاعت کند به فوز عظیم و خوشبختی اخروی نائل می شود، هدف اعلی مسلمان آخرت باشد و از همه اسباب دنیا برای جلب رضایت الهی استفاده کند.

عزت و اقتدار ما در دین است و باید در راه شکوفایی آن تلاش کرد

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: عزت و اقتدار ما در دین است و باید در راه شکوفایی آن تلاش کرد.

«آخوند اسماعیل قدیری» در خطبه های نماز جمعه چنارلی، اظهار کرد: رشد و توسعه ایران قدرتمند امروز، حاصل عزت نفس، اعتماد به نفس و خودباوری دینی است.

به گفته وی؛ با عزت نفس و خودباوری دینی، می توانیم در برابر نفوذ دشمنان مقتدرانه ایستادگی نماییم.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی با اشاره به وجود فتنه انگیزی دشمن در بین جوامع اسلامی، ابراز کرد: هوشیاری و بصیرت در تشخیص صحیح حق از باطل و گم‌ نکردن معیارها در فضای آلوده‌ افکار عمومی در این شرایط راهکار برون‌ رفت از فتنه استکبار جهانی است.

وی، افزود: نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل به طور صریح دشمنان خونى اسلام و دشمنان خونى جمهورى اسلامى‌ هستند. 

آخوند قدیری با اعلام اینکه نعمت برادری و وحدت بزرگ ترین سفارش دین است، گفت: ضروری است ملل مسلمان از تفرقه و اختلاف دوری کنند و به ریسمان های الهی چنگ بزنند.

وی، ادامه داد: وقتی برادر مومن و مسلمانی در جایی مالش و جانش ضایع می شود همگان مسئول هستند که از او حمایت کنند.

امام جمعه اهل سنت چنارلی با تاکید بر اینکه حفظ آبرو و حرمت مسلمان واجب است، گفت: مقام و مال دنیا گذرا است؛ ولی اعمال انسان ها باقی می ماند، انسان نباید برای رسیدن به مقام و جایگاهی، دیگران را تخریب و آبرو و حرمت ها آنها را از بین ببرد.

وی، افزود: داشتن سمت اجتماعی و حکومتی مسئولیت سنگینی دارد و ممکن است در روز قیامت پشیمان سازد؛ ولی اگر کسی که از عهده آن بر می آید و توانمندی لازم را دارد خداوند برایش اجر لازم را عطا می کند.

تبعیض و تکفیر هر دو حرام و ناجایز است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: از منظر دین مبین اسلام حفظ وحدت ضروری است و تکفیر و تبعیض هر دو حرام و ناجایز است.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: نیاز امروز امت مسلمان به وحدت و انسجام است و با این دو فاکتور می توان کشور را آباد کرد؛ زیرا اختلاف و تفرقه سبب ویرانی بسیاری از کشورها شده است، ما باید امروز به فکر رفع بحران ها و سلامت اجتماعی کشور باشیم و از پرداختن به مسایل پوچ و باطل خودداری کنیم.

به گفته وی؛ امروز شاهد بحران و اوضاع متشنج منطقه هستیم باید با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم و خادم ملت باشیم طوری نشود که در بین شیعه و سنی و اقوام دودستگی ایجاد شود، ما در یک کشور زندگی می کنیم؛ لذا باید به باورها و شخصیت های مذهبی یکدیگر احترام قایل شویم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: در انتخابات باید فراقومی و فرا مذهبی عمل شود.

وی، افزود: رای خود را به شخصی بدهید که از وی شناخت کامل دارید و همچنین کاندیداهای انتخاباتی برای خدمت به میدان بیایند، در انتخابات باید فراقومی و فرا مذهبی عمل شود تا افراد شایسته و لایق انتخاب شوند.

به گفته وی؛ انتخابات برای ما سرنوشت ساز است و باید در آن حضور فعالی داشته باشیم، انسان صالح و اصلح را انتخاب کنیم و شخصی که خدمتگذار است و شجاعت و دیانت دارد را برگزینیم، رای شما امانت است پس باید آن را به اهلش بسپارید.

انسجام اسلامی آرمان مشترک برای تمامی مسلمانان تلقی شود

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: همگرایی اسلامی باید هم از نظر اعتقادی وهم از لحاظ عملی مورد توجه همه مسلمین قرار گيرد.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: دعوت به وحدت و پرهيز از تفرقه از دستورهای اكيد قرآن كريم و پيشوايان دينی ماست و دستور به اتحاد و اعتصام به ريسمان الهی و پرهيز از تفرقه يک امر دينی و قرآنی است.

به گفته وی؛ آثار وحدت همه‌ خير و سرشار از بركت و رشد است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گنبد کاووس با یادآوری اینکه مومنین در ایمان و عمل به احکام شرعی ثابت قدم هستند، گفت: خداوند تبارک و تعالی دین اسلام و قرآن را چراغ راه هدایت بشریت برای رستگاری قرار داده و بر مومنین و ایمان آورندگان است که در پایبندی به احکام و دستورات الهی در هر شرایطی ثابت قدم باشند.

وی، افزود: ثبات قدم دراجرای قوانین، احکام و رعایت اخلاق اسلامی باید هم درعقیده و هم در عمل باشد و منافع دنیوی و شخصی نباید در اراده مسلمین خدشه ای وارد کند.

به گفته وی؛ همه پیامبران و اصحاب کرام پیامبر اکرم (ص) نیز در کمال قاطعیت و شجاعت و غلبه بر نفس خود بر اجرای احکام الهی حتی در برابر نزدیک ترین اشخاص خود  پایبند به شریعت بوده اند.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با اعلام اینکه خداوند متعال برای تربیت انسان همواره او را در امتحان قرار می دهد، گفت: بشر همواره در امتحان الهی است اینگونه نیست که امتحانات الهی همیشه بوسیله حوادث سخت و ناگوار باشد؛ بلکه با سختی ها و گاه با نعمت ها و آسایش ها ایمان آنان را مورد آزمایش قرار می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdci5warzt1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی