>> اتحاد و انسجام مذاهب اسلامی در گلستان برای کشور الگو است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 276565
نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت:

اتحاد و انسجام مذاهب اسلامی در گلستان برای کشور الگو است

نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت، گفت: اتحاد و انسجام موجود بین مذاهب اسلامی در گلستان برای کشور می تواند الگو باشد.
اتحاد و انسجام مذاهب اسلامی در گلستان برای کشور الگو است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت‌ الاسلام سید‌ علی قاضی‌ عسکر» امروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع سال 96  استان گلستان، اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی در این منطقه از کشور نشانه عزت نظام و جهان اسلام است.

به گفته وی؛ 15 هزار نفر از حجاج اعزامی امسال کشور را حجاج اهل سنت تشکیل می دهند.

نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت از مهیا شدن شرایط مناسب برای حجاج ایرانی خبر داد و گفت: از زمانی که شرایط حضور حجاج ایرانی در حج امسال فراهم شد، تمام تلاش خود را به کار بستیم تا شرایط یک حج آبرومندانه برای حجاج ایرانی ایجاد شود.

وی، افزود: اقدامات ارزشمندی طی ماه های اخیر صورت گرفت، هم‌ اکنون بیشتر آن چیزی که به ‌عنوان مقدمات کار باید فراهم باشد، انجام شده است.

به گفته وی؛ در جلسات گفت و گو همواره بر عزت و حرمت حجاج ایرانی تاکید شد و قرار شد برای حفظ شان و تکریم حجاج ایرانی تمام تلاش ها به کار گرفته شود.

حجت ‌الاسلام قاضی‌ عسکر با بیان اینکه 9 مرداد نخستین گروه از زائران حج تمتع امسال به سرزمین وحی اعزام می شوند، تصریح کرد: با ثبت نام 86 هزار و 500 نفر برای اعزام، ظرفیت کاروان ها تکمیل شد و تعداد زیادی هم به صورت رزرو باقی ماندند.

به گفته وی؛ اجر و ثواب حج واجب را نمی توان با کمک به فقرا و نیازمندان برابر دانست.

نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت با اذعان بر صدور۲۰ هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج ایرانی، ابراز کرد: ویزاهای باقیمانده هم بزودی صادر می شود و برای رفاه حجاج ایرانی خیمه‌ های مجهز و مکان های تعیین‌ شده برای اسکان زائرین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طراحی دستبندی حاوی اطلاعات زائر توسط شرکت ایرانی طراحی ‌شده که حاوی اطلاعات زائر بوده و نرم‌ افزار موبایل ویژه زائرین به ما در شناسایی هویت زائرین کمک می‌ کند.

8 درصد زائران کشور را حجاج گلستانی تشکیل می دهند

مدیر حج و زیارت استان گلستان نیز در این همایش، گفت: حجاج گلستانی 8 درصد زائران کشور را تشکیل می دهند و پس از استان‌های تهران و مشهد، سومین استان از نظر تعداد حجاج است که نسبت به سال 94 با رشد 4 برابری زائر روبه‌ رو هستیم.

«رضا درگاهی» افزود: امسال 6 هزار و 645 نفر از استان گلستان در قالب 49 کاروان به حج تمتع اعزام می‌ شوند.

به گفته وی؛ در 800 جلسه ای که برای زائران برگزار شده زائران با قوانین کشور عربستان و فلسفه حج آشنا می شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام کاروان های گلستان از 23 مرداد ماه خبر داد و گفت: همه کاروان‌های حج گلستان مدینه بعد هستند، پروازها تا 10 روز ادامه دارد و از زائران می‌خواهیم تا نهایت همکاری را با عوامل و کارگزاران حج، پزشکان و دیگر افراد مسئول داشته باشند.

وی، ادامه داد: مدیران اهل سنت مدیریت 3 هتل را بر عهده دارند و 23 پزشک نیز با همکاری جمعیت هلال احمر استان گلستان هم به همراه حجاج به کشور عربستان اعزام می شوند.

به گفته وی؛ همه تلاش حج و زیارت و کارگزاران بر این است که شرایط مطلوب برای حجاج از جمله افراد مسن فراهم شود.
 
https://taghribnews.com/vdciqqarwt1ayw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی