>> دیدار آیت الله اراکی و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 207868

دیدار آیت الله اراکی و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان

دبیر کل مجمع جهانی تقریب عصر روز پنج شنبه با نائب رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.
دیدار آیت الله اراکی و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان
به گزارش خبرنگار تقریب از اسلام آباد، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در اسلام آباد به سر می برد، عصر روز پنج شنبه با "عبدالغفور حیدری" نائب رئیس مجلس سنای پاکستان و دبیر کل جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن دیدار و گفتگو کرد.
 
آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار از وضعیت اسفبار جهان اسلام ابراز تأسف کرد و گفت: برخی کشور های اسلامی نظیر لیبی، عراق و یمن درمعرض تجزیه قرار دارند.
 
وی افزود: الان لازم است که کشورهای بزرگ اسلامی نظیر ایران و پاکستان ورود کنند و نگذارند کشور های اسلامی دوباره تجزیه شوند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: توطئه دشمنان در تجزیه ممالک اسلامی از گذشته تاکنون همواره ادامه داشته و دارد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز مبرمی به تقریب و همبستگی داریم، اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام از راه اختلاف افکنی به دنبال تجزیه و تضعیف جهان اسلام هستند.
 
تقریب شیوه مناسبی برای وحدت امت اسلامی است
"عبدالغفور حیدری" نائب رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر آیت الله اراکی به اسلام آباد، تقریب را شیوه مناسبی برای وحدت امت اسلامی دانست.   
 
وی افزود: اسلام دین منطق و گفتگو است و تقریب مذاهب هم همین راه را دنبال می کند و می خواهد میان علمای جهان اسلام تقریب و وحدت ایجاد کند.
 
عبدالغفور حیدری با بیان اینکه جمعیت علمای اسلام از افراط گرایی پرهیز نموده است، اظهار داشت: رهبر این جمعیت نیز همین شیوه را در پاکستان دنبال می کند و علاوه بر فعالیت های دینی در مسائل سیاسی کشور نیز ورود می کند و به هدایت کشور به سمت صلح و آرامش کمک می کند.
 
لازم به ذکر است در این دیدار مولوی نذیر احمد سلامی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب نیز حضور داشت.
https://taghribnews.com/vdciqyarvt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی