تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 221565

دیدارهای وزیرامورخارجه در مونیخ

وزیرامورخارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، دیدارهای فشرده و دوجانبه ای را درحاشیه این کنفرانس در برنامه کاری خود داشت.
دیدارهای وزیرامورخارجه در مونیخ

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " محمد جواد ظریف" صبح جمعه با "خواجه آصف" وزیر دفاع پاکستان، "گئورگی کویرکاشویلی" وزیر خارجه گرجستان و "یان ایاسون" معاون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پنج شنبه نیز با "وانگ یی" همتای چینی خود، "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه، "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان و "ایاد بن امین مدنی" دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی درباره تحولات منطقه از جمله بحران سوریه مذاکراتی داشت.

وزیرامورخارجه کشورمان با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با "برت کویندرز" وزیر خارجه هلند، "پاول کلیمکین" وزیر خارجه اوکراین، "کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، "بروت پاهور" رئیس جمهور اسلوونی از دیگر برنامه های روز جمعه ظریف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقاتی با "میخاییل جانلیدزه "همتای گرجستانی خود درحاشیه کنفرانس مونیخ، با تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه گفت: دو کشور ظرفیت بسیار بالایی در گسترش همکاری در زمینه حوزه های مختلف به ویژه انرژی، حمل و نقل و گردشگری دارند.

وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن بخش های خصوصی در توسعه همکاری های تجاری- اقتصادی، رفع تحریم ها را زمینه ساز گسترش همکاری های دو کشور دانست.

در این دیدار وزیر امور خارجه گرجستان نیز ضمن تبریک به مناسبت اجرایی شدن برجام و نتایج مذاکرات هسته ای، ظرفیت های موجود برای همکاری های دو کشور را فراتر از شرایط جاری دانست و علاقه مندی دولت و کشورش را برای توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و گردشگری مورد تأکید قرار داد.

وزیرامورخارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر به سر می برد روز گذشته در اولین روز برگزاری کنفرانس سخنرانی کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdciqzarwt1arw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی