تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 180426

تظاهرات گسترده در پاکستان علیه توهین کنندگان به مقدسات اسلامی

پاکستان که طی روزها و هفته های گذشته شاهد تجمع ها و تظاهرات متعدد و گسترده علیه قدامات نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بوده است، عصر روز یکشنبه صحنه گسترده ترین این تجمع ها بود.
تظاهرات گسترده در پاکستان علیه توهین کنندگان به مقدسات اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، صدها هزار نفر از مردم شهر کراچی در جنوب پاکستان عصر امروز علیه عاملان اصلی انتشار کاریکاتور های اهانت آمیز به مقدسات اسلام تظاهرات کردند و از سازمان ملل خواستند تا با توهین کنندگان به مقدسات دینی، به عنوان افراد مجرم برخورد کند.

این تظاهرات به رهبری حزب جماعت اسلامی پاکستان به ریاست "سراج الحق" برگزار شد.

"سراج الحق" در سخنرانی در جمع صدها هزار نفر از مردم مسلمان و خشمگین کراچی، گفت که اقدامات نشریه 'شارلی ابدو' موجب جریحه دار شدن احساسات دینی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات عظیم ضمن سردادن فریاد "الله اکبر" و شعارهایی علیه فرانسه و نشریه فرانسوی توهین کننده به ساحت پیامبر(ص)، اعلام کردند که حاضرند جان خود را در راه حفظ حرمت پیامبر اسلام (ص) فدا کنند.

روز جمعه گذشته نیز هزاران نفر از مردم پایتخت پاکستاه همراه با مردم تعداد زیادی از شهرهای این کشور بعد از مراسم نماز جمعه، در خیابان ها حضور یافتند و علیه اهانت کنندگان به پیامبر اسلام (ص) و کسانی که در برابر این گونه اقدامات موهن سکوت اخیتار کرده اند، شعار سردادند.

در جریان تظاهرات روز جمعه همچنین پرچم های آمریکا و فرانسه به عنوان حامیان عوامل اهانت کننده به مقدسات اسلام، به آتش کشیده شد.

سراج الحق رهبر "حزب جماعت اسلامی پاکستان" عصر روز جمعه گذشته در اسلام آباد نیز سخنرانی کرد و در سخنانش هشدار داد: ادامه اسلام ستیزی در غرب و اصرار برخی عوامل غربی بر توهین به مقدسات اسلامی می تواند زمینه ساز "جنگ جهانی سوم" باشد.

وی آمریکا و همدستان غربی آن را متهم به افراط گرایی علیه اسلام کرد و با بیان اینکه آمریکا در تمام اقدامات تروریستی و یا اقدامات ضداسلامی، دستی بر آتش دارد، هشدار داد: ما هر کسی را که اقدامی در توهین به مقدسات اسلامی مرتکب شود، تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

سراج الحق همچنین خطاب به دولت فرانسه اعلام کرد: پاریس باید بخاطر اهانت رسانه های این کشور به مقدسات اسلام و پیامبر (ص) ، از جامعه مسلمانان جهان عذرخواهی کند.
https://taghribnews.com/vdciruazqt1av52.cbct.html
مرجع : irna
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی