تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 203880

تقسیم زمانی مسجدالاقصی، هویت این مسجد را هدف قرار داده است

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به جایگاه والای تاریخی و مذهبی مسجد الاقصی، تصریح کرد: تقسیم زمانی مسجد الاقصی، تجاوز آشکار و نقض قطعنامه های بین المللی است.
تقسیم زمانی مسجدالاقصی، هویت این مسجد را هدف قرار داده است
"احمد رضا روح الله زاد" کارشناس مسائل فلسطین و عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در گفتگو با خبرنگار تقریب، در مورد تقسیم زمانی مسجد الاقصی و سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای عربی در این خصوص، گفت: مسجد الاقصی جایگاه تاریخی ارزشمند و بسیار مهمی در سطح بین المللی دارد و از آنجا که قبله اول مسلمانان بوده است، از نظر مذهبی و دینی نیز جایگاه بسیار والایی دارد.

وی ادامه داد: بیت المقدس در واقع نماد و هویتِ اسلامی بودن فلسطین است و با توجه به آیات و روایاتی که پیرامون این قضیه است، بسیاری از صحابه در فلسطین، اقامت کرده اند و در آنجا مدفون شده اند.

کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: تقسیم زمانی که اخیرا "نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرده است، مبنی بر اینکه این مسجد چند روز در اختیار یهودیان و چند روز در اختیار فلسطینیان و مسلمانان باشد، یک گام رو به جلو برای کاستن حساسیت­ها نسبت به تحولات پیرامون مسجد الاقصی و اقدامی بسیار خطرناک است که هویت این مکان مقدس را کاملا هدف قرار داده است.

وی افزود: این تقسیم زمانی و تقسیم مکانی که قبلا در حرم ابراهیمی رخ داد و با کشیدن دیوار، بخشی را برای ورود یهودیان و بخشی را برای ورود فلسطینیان و مسلمانان آزاد کردند، خواه ناخواه یک تجاوز آشکار و خلاف قطعنامه های بین المللی است.

عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: مطابق طرح تقسیم فلسطین در 1947، این مکان به عنوان مکانی فلسطینی که تحت نظارت و کنترل بین المللی است، بوده و جزو سرزمینهای یهودی نشین تعریف نشده است که آنها طرح تقسیم این مکان مقدس را مطرح می کنند.

روح الله زاد خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی برنامه ای بلند مدت برای این مسئله دارد و بیش از 18 سازمان و گروه برای تخریب مسجدالآقصی و تأسیس معبد موهوم و ادعایی راه اندازی کرده است و حتی برخی گروهها مسئول آموزش خاخامهایی که باید درآنجا خدمت کنند، شده اند و رژیم صهیونیستی تا این حد آشکارا برای پیشبرد اهداف خود به جلو رفته است.

روح الله زاد تاکید کرد: جوامع بین المللی وظیفه دارند در برابر تحرکاتی که از طرف اسرائیل علیه مسجد الاقصی صورت گیرد و موجودیت و هویت این مسجد را هدف قرار داده است، محکم بایستد.

وی افزود: مجامع اسلامی است باید از مردم فلسطین که با دست خالی، در برابر فشارها و محدودیتهای صیهونیستها ایستاده اند و در دفاع از مسجدالاقصی، فشارها و خشونتها  را تحمل می کنند و حتی شهید می دهند، کمک کنند.

عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی که با هدف صیانت از مسجد الاقصی تأسیس شده است و مقر آن در عربستان سعودی است که متأسفانه اخیرا همپیمانیهایی را با رژیم صهیونیستی در حمایت از جریانهای تکفیری و حتی حمله به یمن شروع کرده است، عملا اقدامی در مورد مسجد الاقصی انجام نمی دهد.

وی تأکید کرد: نقش سازمانهای اسلامی، دولتهای اسلامی و مهمتر از همه مردم مسلمان منطقه و حتی خارج از منطقه بسیار مهم است و آنها باید باهمه ابزارهای موجود برای دفاع از مسجد الاقصی و رفع خطراتی که از ناحیه صهیونیستها این مسجد را تهدید می کند، ایستادگی کنند.

روح الله زاد افزود: سازمانها و دولتهای اسلامی می توانند از طریق سازمانهای مردم نهادی که الان نقش بسیار مهم و برجسته ای در سطح بین المللی دارند، به سازمانهای بین المللی فشار بیاورند، کمپینهای اینترنتی راه اندازی کنند و یا در سطح کشورهای اروپایی و یا آمریکایی راهپیمایی و تظاهرات و برپا کنند و خطر اسرائیل را گوش زد کنند.   
 
https://taghribnews.com/vdcivparut1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی