تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 260481

حدود یک میلیون پناهجوی سوری و لبنانی نیازمند کمک های فوری

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: بیش از 850 هزار پناهجوی سوری و شهروند لبنانی در حال حاضر، نیازمند کمک های انسانی هستند.
حدود یک میلیون پناهجوی سوری و لبنانی نیازمند کمک های فوری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این نهاد حقوق بشری در گزارشی که به آخرین تحولات اوضاع پناهجویان سوری می پردازد، شمار افراد ثبت شده در دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در لبنان را حدود یک میلیون و 11 هزار و 366 نفر برآورد کرده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) تأکید کرد که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان برنامه ویژه ای در فصل زمستان اجرا کرده است که شامل ارائه کمک های نقدی در بین ماه های نوامبر 2016 تا مارس 2017 است.
این کمک ها در اختیار خانواده های نیازمند گذاشته می شود تا از آن برای خرید سوخت و دیگر وسایل ضروری در فصل زمستان استفاده کنند.

در ادامه گزارش آمده است: آژانس های بین المللی و دولت لبنان برای طرح مقابله با بحران پناهجویان در سال 2016 درخواست دو میلیارد و 48 میلیون دلار را کرده بود.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تصریح کرد که تاکنون یک میلیارد و 120 میلیون دلار یعنی نیمی از مبلغ مورد نظر برای طرح مقابله با بحران پناهجویان در لبنان اختصاص یافته است.

این نهاد بین المللی به همراه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا ارزیایی نقاط ضعف پناهجویان سوری در سال 2016 را انجام دادند که نتایج آن در اواخر سال گذشته میلادی منتشر شد که نتایج نشان می داد که بیش از یک سوم پناهجویان از نا امنی غذایی رنج می بردند.

 
https://taghribnews.com/vdcivuarzt1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی