تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 242256

وزیر امور خارجه ترکیه: روسیه و ایران سیاستی سازنده درقبال سوریه و عراق دارند/دیدار مقامات عالی تهران و آنکارا در آینده ای نزدیک

وزیر امور خارجه ترکیه گفت؛ روسیه و ایران سیاستی سازنده درقبال سوریه و عراق دارند و در حل بحران ها در خاورمیانه نقشی مهم ایفا می کنند.
وزیر امور خارجه ترکیه: روسیه و ایران سیاستی سازنده درقبال سوریه و عراق دارند/دیدار مقامات عالی تهران و آنکارا در آینده ای نزدیک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، پیش از سفر رسمی خود به هند ، سفری غیر منتظره را به ایران انجام داد و با مقامات ایران درباره راه های حل بحران سوریه گفتگو کرد.

روزنامه "ملیت " به نقل از چاوش اوغلو نوشت : ما همواره گفته ایم که روسیه و ایران نقشی سازنده و مهم در حل بحران ها در کشورهای منطقه ازجمله سوریه و عراق ایفا می کنند.

بنا بر گزارش رسانه ها ، چاوش اوغلو در سفر به ایران درباره اوضاع در عراق و یمن نیز گفتگو  کرد.

چاوش اوغلو تاکید کرد؛ ترکیه آماده همکاری با روسیه و ایران است که مانند ترکیه از تمامیت ارضی در سوریه حمایت می کنند.

دیدار مقامات عالی تهران و آنکارا در آینده ای نزدیک
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر خارجه ترکیه به منظور پیگیری تفاهمات و رایزنی های به عمل آمده میان دو کشور در سفر هفته گذشته محمد جواد ظریف به آنکارا،دیروز سفر کوتاهی به تهران داشت.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ، بهرام قاسمی افزود: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این توقف کوتاه در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی و در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه بحث و گفت و گو کرد.

قاسمی اظهار داشت: مذاکرات دو وزیر خارجه در تهران به مدت پنج ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در سفر هفته گذشته ظریف به آنکارا و مذاکرات چندساعته او با رییس جمهوری ترکیه و سایر مقامات عالیرتبه آن کشور تفاهم شد دو کشور به طور مستمر چه به صورت رسمی و حتی غیر رسمی گفت وگوهای فشرده و مستمری را در اشکال و سطوح مختلف بین مقامات دو کشور داشته باشند.

قاسمی گفت: در همین راستا قرار است در آینده نزدیک نیز دیدار های متعددی به صورت فشرده در سطوح متفاوت بین مقامات عالی دو کشور به عمل آید.
https://taghribnews.com/vdciwrarqt1a5r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی