تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۶
کد مطلب : 161157
آیت الله اراکی :

سنت های الهی، در قرآن بعنوان نعمت های الهی برای بندگان قلمداد می شود

تنا- اختصاصی
سنت های الهی، در قرآن بعنوان نعمت های الهی برای بندگان قلمداد می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی روز جمعه ۲۳ خرداد طس سخنانی در مراسم جشن نیمه شعبان در مرکز اسلامی انگلیس، با اشاره به اینکه سنت های الهی در موضوع غیبت در مورد رهبران الهی است، در پاسخ به این سوال که راز غیبت امام مهدی (عج) چیست گفت: در این زمینه سنت های الهی وجود دارد که در موضوع غیبت خود را نشان می دهد.

وی ضمن بیان آیه شریفه «لئن شکرتم لأزیدنکم ولئن کفرتم ان عذابی لشدید»  و نیز با اشاره به ماجرای خواب حضرت یوسف در قران کریم که از آن بعنوان تمام شدن نعمت الهی برپیامبرش تعبیر شده است،همگی را نشانه ای از سنت های الهی دانست که بعنوان نعمت های الهی بر بندگان عرضه شده است.

آیت الله اراکی سپس غیبت را به سه نوع : ۱- غیبت مکانی ۲- غیبت تجمید یا متوقف کردن بعضی از امور الهی وسوم – غیبت زمانی تقسیم بندی کرد و افزود : در غیبت مکانی برخی عناصر ضد الهی عرصه را بر رهبر الهی تنگ نموده و موجب هجرت وی به مکانی دیگر می شود مانند آنچه برای حضرت ابراهیم و نیز رسول گرامی اسلام رخ داد که موجب صدور فرمان الهی برای هجرت آنان به مکانی دیگر شد.

ایشان در توضیح غیبت تجمید گفت : هنگامیکه اقامه حکم الهی و ساختن جامعه سیاسی و مدنی غیر ممکن می شود آنگاه رهبر الهی به امور دیگری همچون تربیت مردم می پردازد مانند آنچه برای ائمه معصومین اتفاق افتاد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی همچنین در مورد غیبت زمانی گفت : هنگامی که رهبر الهی همه فرصت ها از او گرفته شود و یا امکان هیچ گونه عمل و فعالیتی نداشته و زمین برای او نا امن باشد به امر الهی از میان مردم اخذ شده و غیبت زمانی آغاز می شود.

آیت الله اراکی در تشریح این موضوع، مأموریت حضرت عیسی (ع) را آماده سازی جامعه برای پذیرفتن خاتم الانبیاء دانست وچون جایی برای پیاده کردن ادامه رسالت خود نداشت خداوند او را به سمت خود کشید و به بالا برد.

واین معنای غیبت زمانی است وهمه مسلمانان شیعه وسنی برغیبت حضرت عیسی اعتقاد دارند ومی دانند که او به همراه حضرت ولیعصر امام مهدی (عج) خواهد آمد تا عدالت را در زمین بگسترانند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در پایان ضمن دعا برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) برای رهایی مردم مظلوم عراق از اوضاع کنونی از درگاه خداوند متعال طلب نزول فرجی عاجل نمود.
https://taghribnews.com/vdciwzazyt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی