تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 260175

آزادی 13 شهروند مصری ربوده شده در لیبی

ارتش مصر اعلام کرد 13 شهروند این کشور که در شرق لیبی ربوده شده بودند، آزاد شدند.
آزادی 13 شهروند مصری ربوده شده در لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تامر الرفاعی" سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این 13 شهروند مصری توسط یک گروه تبهکاری در منطقه "اجدابیا" ربوده شده بودند.  بیانیه مذکور بدون ارائه جزییات اضافه می کند که آزادی شهروندان مصری با هماهنگی فرماندهی کل ارتش لیبی امکان پذیر شد.
 
ارتش ملی لیبی به "خلیفه حفتر" که با دولت مستقر در شرق لیبی هماهنگ است، وفاداری خود را نشان می دهد. دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس رقیب این دولت است و از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته می شود.
 
لیبی از زمان مداخله نظامی "سازمان پیمان آتلانتیک شمالی" (ناتو) در سال 2011 و سرنگونی حکومت "معمر قذافی" به صحنه هرج و مرج و ناآرامی تبدیل شده است. گروه تروریستی داعش نیز با بهره برداری از این وضعیت جای پایی برای خود در لیبی ایجاد کرده است.
 
در فوریه 2015، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی سربریدن 21 مسیحی قبطی را که عمدتا اهل مصر بودند به تصویر کشید. این افراد در لیبی ربوده شده بودند.
 
به دنبال انتشار تصاویر این جنایت، مصر حمله های هوایی انتقام جویانه علیه مواضع داعش را آغاز کرد و هزاران کارگر مهاجر مصری نیز که در لیبی به سر می بردند به کشورشان بازگشتند.
 
 
https://taghribnews.com/vdciyuarwt1aqz2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی