تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 164118

ادامه اعتراضات مردمی در سراسر جهان به کشتار مردم غزه/پلیس فرانسه معترضان به کشتار غزه را سرکوب کرد

با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع این منطقه، این روزها موج تنفر از اشغالگران صهیونیست، سراسر جهان را فراگرفته است.
ادامه اعتراضات مردمی در سراسر جهان به کشتار مردم غزه/پلیس فرانسه معترضان به کشتار غزه را سرکوب کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حدود سه هزار اردنی اواخر روز یکشنبه در اعتراض به گلوله باران سنگین محله شجاعیه در شرق شهر غزه که گفته می شود به کشته شدن حدود یکصد نفر منجر شده است، نزدیک سفارت اسرائیل در امان تجمع و تظاهرات کردند.

هزاران تظاهرکننده که پرچم های حماس و فلسطین را در دست داشتند، قیامی گسترده تر یا همان انتفاضه را علیه اسرائیل خواستار شدند. آنها فریاد می زدند "ما میلیونی برای آزادی فلسطین می آییم".

طی این تظاهرات که اخوان المسلین آن را سازماندهی کرده بود، فعالان از اردن خواستند در واکنش به این حملات، معاهده صلح خود با اسرائیل را لغو و سفیر اسرائیل در امان را اخراج کند.

فعالان تلاش کردند به سوی نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل راهپیمایی کنند. آنها فریاد می زدند "مردم نابودی سفارت رژیم صهیونیستی را خواستارند".

بنابر اعلام منابع امنیتی، نیروهای امنیتی با گروهی از فعالان که تلاش کردند به سفارت اسرائیل حمله کنند، درگیر شدند.

اتریش
هزاران تن از مردم اتریش روز یکشنبه با برپایی تظاهراتی ضمن محکومیت جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان بی دفاع غزه، خواستار پایان دادن به این حملات شدند.

معترضان در شهر وین با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار پایان دادن به این جنایت ها شدند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضامین نظیر "اتریش برای فلسطین"، "اقدام برای آزادی فلسطین" و "مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان خود را باز کنید" در دست داشتند.

گرمای بی سابقه و آفتاب سوزان وین نیز باعث نشد تا از تعداد معترضان و راهپیمایان کاسته شود.

با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع این منطقه، این روزها موج تنفر از اشغالگران صهیونیست، سراسر جهان را فراگرفته است.

رسانه های اتریشی در روزهای گذشته تعداد افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را درحد چند صد نفر تخمین می زدند اما حضور چند هزار نفری مردم وین در این راهپیمایی اعتراضی، شدت خشم و تنفر عمومی از جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را نشان داد.

این تظاهرات نه تنها در پایتخت اتریش بلکه در دیگر شهرهای بزرگ این کشور همچون گراتس و اینسبروک نیز در جریان است.

هلند
مردم هلند با برپایی تظاهرات جنایتهای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. 

روز یکشنبه خیابانهای شهر آمستردام، پایتخت هلند شاهد برپایی تظاهرات بود، شرکت کنندگان در این تظاهرات، حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند "فلسطین باید آزاد شود." شعار دیگر معترضان هلندی این بود که "اسرائیل تروریسم است." همچنین شرکت کنندگان در این تظاهرات بر تحریم اسرائیل تاکید داشتند.

پاکستان
مردم پاکستان در محکومیت جنایتهای اسرائیل در غزه، پرچم این رژیم و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. 

مردم پاکستان نیز روز یکشنبه در شهر بندری کراچی تظاهرات کردند، شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات اسرائیل را در غزه محکوم کردند، آنها اقدامات غرب بویژه آمریکا را به علت دسیسه پردازی از طریق فعال کردن گروههای تکفیری در جهان اسلام را نیز محکوم کردند.

آنها می گفتند این اقدامات غرب برای مخدوش کردن چهره مسلمانان و برای منحرف کردن توجه ها از اقدامات اسرائیل است. 

شرکت کنندگان در این تجمع در بزرگترین شهر پاکستان، خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات در پایان تجمع خود، پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

لبنان
مردم لبنان در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند. 

روز یکشنبه مردم لبنان در شهر بیروت پایتخت این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی، حملات اسرائیل به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را محکوم کردند. آنها برای ابراز خشم خود، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

انگلیس
شهر لندن برای دومین روز پیاپی شاهد برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی فعالان صلح بود.

ده‌ها هزار نفر روز یکشنبه در خیابان‌های حضور داشتند و حملات صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کردند.

مغرب
همچنین روز یکشنبه در مغرب هم در حمایت از مردم فلسطین ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

هزاران تن از شهروندان مغربی برای اعلام همبستگی با کودکان و ساکنان نوار غزه که در معرض حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی هستند به خیابان های رباط آمدند.

شهروندان مغربی از طیف‌های مختلف سیاسی با شعار همبستگی با فلسطینیان غزه این راهپیمایی باشکوه را برپا کرده و خواستار مداخله فوری کشورهای عربی، اسلامی و جامعه جهانی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان بی گناه غزه شدند.

"خالد السفانی" هماهنگ کننده تیم کاری حمایت از فلسطین گفت: این راهپیمایی که دستکم با حضور ۵۰ هزار تن از شهروندان مغربی برگزار شد.

پلیس پاریس تظاهرات کنندگان معترض به کشتار غزه را سرکوب کرد
نیروهای پلیس فرانسه یکشنبه شب تظاهرات کنندگان معترض به کشتار ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را در پاریس سرکوب کردند.

صدها تظاهرات کننده پس از آنکه تظاهرات آرام آنها به خشونت کشیده شد، به سوی نیروهای پلیس مواد آتش زا پرتاب کردند و چندین دستگاه خودرو را به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان همچنین چندین فروشگاه را هدف حمله قرار دادند و سطل های زباله را آتش زدند.

بنابر این گزارش، نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان که به سوی کنیسه یهودی در حال حرکت بودند، از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد.

یک فیلمبردار هدف حمله قرار گرفت و یک عکاس خبرگزاری فرانسه نیز در این تظاهرات زخمی شد.

تظاهرات روز یکشنبه بعداز اینکه تظاهرات شنبه گذشته به خشونت منجر شد از سوی مقامات فرانسوی ممنوع اعلام شده بود.
https://taghribnews.com/vdciz5azvt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی