تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 103818

همسر آیت‌الله نمر باقر النمر درگذشت

"منی جابر الشریاوی " همسر شیخ نمر باقر النمر صبح امروز بر اثر بيماری صعب العلاج درگذشت.
همسر آیت‌الله نمر باقر النمر درگذشت
پایگاه خبری راصد گزارش داد، "منی جابر الشریاوی" همسر شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی، بامداد امروز (یکشنبه) به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاج درگذشت. 

"جابر الشریاوی" در حالی دار فانی را وداع گفت که همسرش شیخ باقر النمر مدتی است از سوی آل سعود دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد. 

روز گذشته پزشکان همسر شیخ نمر، نسبت به وخامت حال وی هشدار داده بودند و خانواده را از دادن هرگونه خبر ناراحت‌کننده درباره وضعیت شیخ برحذر داشته بودند.

"محمد باقر النمر " برادر شیخ نمر باقر النمر، امروز در بیانیه‌ای آزادی فوری این روحانی برجسته شیعی را برای شرکت در مراسم تشییع جنازه همسرش خواستار شد. 

خانواده شیخ نمر در این بیانیه همچنین بر لزوم آزادی تمامی بازداشت‌شدگان عربستانی تأکید کرده‌اند.

نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود حدود سه هفته پیش به طرف خودروی "آیت‌الله نمر باقر النمر" خطيب مسجد العواميه تیراندازی کردند که در نتیجه آن خودروی وی با دیوار یکی از منازل برخورد کرد و خود وی نیز بر اثر اصابت گلوله زخمی شد. 

پس از آن نیروهای آل سعود، شیخ نمر را به مکانی نامشخص منتقل کردند. 

گزارش‌ها حاکی است، مقامات سعودی به آیت‌الله النمر اجاز نمی‌دهند وکیل مدافع داشته باشد و وی را هر روز بدون حضور وکیل بازجویی می‌کنند. 

وضعیت جسمانی شیخ باقر النمر از زمان بازداشت تاکنون، مرتبا وخیم گزارش شده است. 

خانواده شيخ نمر در دیدار کوتاهی که با وی در مکان بازداشتش داشته‌اند، متوجه كبودی صورت و دندان‌های شكسته شيخ شدند كه از شكنجه شديد وی حكايت دارد.
https://taghribnews.com/vdcizpazvt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی