تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 282127
سرپرست حجاج ایرانی:

مردم در ایام تشریق همکاری خوبی به نمایش گذاشتند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: امسال بر اساس توافقنامه ای که میان جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج عربستان امضا شد، تدابیر خوبی برای رفتن حجاج به جمرات در ایام تشریق در نظر گرفته شد و خوشبختانه حجاج عزیز ایرانی هم همراهی خوبی در اجرای این برنامه زمانبندی شده داشتند.
مردم در ایام تشریق همکاری خوبی به نمایش گذاشتند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه مراسم یادبود شهدای مظلوم منا و مسجدالحرام در گفت و گویی افزود: برنامه زمانبندی تنظیم شده برای حرکت حجاج ایرانی از چادرهای منا به سمت جمرات در دو روز نخست به خوبی اجرا شد و نتایج مناسبی به همراه داشت.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بارها این مسأله را شنیدم که خیلی از روحانیون و مسئولان کاروان ها تأکید کردند، در طول سالیانی که به حج آمدیم، حجاج در مناسک امسال، راحت ترین رمی جمره را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این طرح نقایصی هم دارد که باید رفع شود،‌ گفت: گرمای هوا یکی از مسائل مهمی است که باید تدابیر بیشتری برا‌ی آن اندیشیده شود؛ اما در مجموع شرایط خوبی در مسیرهای منتهی به جمرات و همچنین مسیرهای بازگشت فراهم شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: استقرار آبپاش های مکانیزه، کنترل مناسب ماموران سعودی توام با احترام به حجاج،‌ اختصاص مسیر مورد انتخاب برای عزیمت به جمرات و همچنین بازگشت به خیمه ها و نیز جلوگیری از ورود حجاج دیگر کشورها به مسیر حجاج ایرانی تا حد امکان،‌ موجب شد تا شرایط مناسبی برای حرکت و آرامش حجاج ایرانی در روزهای اخیر فراهم شود.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر اینکه این توافقنامه یک پایه اعتماد میان ایران و عربستان ایجاد می کند، افزود: ‌انشاء الله تا پایان ماه صفر با نظرسنجی ها و جمع آوری نظرات کارشناسان خبره، سعی می کنیم در ادامه مذاکرات، برای سال های آینده تدابیر بهتری بیندیشیم که به فضل الهی سال به سال شرایط بهبود یابد.

وی در ادامه به وقایع تلخ سال 94 و شهادت مظلومانه زائران ایرانی در روز عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: برای ایرانی ها روز عید تبدیل به عزا شد و در همین محلی که امروز مراسم یادبود این عزیزان را برپا کردیم،‌ از اوایل صبح خبرهای ناگواری آوردند.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: صحنه ها بسیار دلخراش و تلخ بود؛ از یک سو خانواده ها سراغ عزیزانشان را می گرفتند و از یک سو تمام نیروهای خود را بسیج کرده بودیم تا در داخل خیابان 204 آخرین اطلاعات را از زائران ایرانی کسب کنند.

وی افزود: ‌هر کدام از نیروهایی که در پی نشانی از زائران در آن حادثه تلخ و ناگوار بودند،‌ با دیدن صحنه های دلخراش آن روز،‌ اشک می ریختند و در تماس با ستاد بعثه مقام معظم رهبری می گفتند که تا کنون چنین صحنه های دلخراشی را ندیده بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت جایگاه شهدا را دست نیافتنی توصیف کرد و گفت: خدا انشاء الله توفیق دهد که راه آنها را ادامه دهیم و بتوانیم در مسیری پیش برویم که آنها علاقه مند بودند.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: شهدا در جایگاه رفیعی در بهشت به سر می برند و باید به جایگاه آنها غبطه بخوریم که در این غوغای دنیا،‌ آینده ما چه رقم خواهد خورد.

مراسم باشکوه یادبود شهدای مظلوم منا و مسجدالحرام، شنبه شب با حضور گسترده حجاج ایرانی،‌ مسؤولان و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید در محل بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین منا برگزار شد.
 
https://taghribnews.com/vdcj88e8auqeovz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی