تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 165028
رئیس اتحادیه نویسندگان فلسطینی در گفتگو با تقریب:

کشورهای عربی به مسئله اصلی جهان اسلام اعتنایی ندارند

تنا – فلسطین
رئیس اتحادیه نویسندگان فلسطینی با انتقاد از سکوت اعراب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد: کشورهای عربی به مسئله اصلی جهان اسلام یعنی مسجدالاقصی اعتنایی ندارند.
کشورهای عربی به مسئله اصلی جهان اسلام اعتنایی ندارند
"مراد السوداني"در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) اظهار داشت: در حالی که نسل کشی و کشتار بر ضد کودکان، زنان، کهنسالان و... هفته هاست ادامه دارد اما شاهد سکوت کشورهای عربی در قبال این جنایات هستیم.
 
وی افزود: به ارواح شهدایی که در این خاک به زمین افتادند درود می فرستیم؛ آنان پیروزی خون بر شمشیر را به منصه ظهور رساندند و این در حالی است که جهان عرب و جهان اسلام تنها نقش بیننده را ایفا کرده اند؛ ما از همه آزادی خواهان جهان می خواهیم تا برای توقف خونریزی ها در غزه از هیچ اقدامی دریغ نورزند.
 
این اندیشمند فلسطینی در ادامه با اشاره به دلایل سکوت اعراب در قبال جنایات صهیونیستها، خاطرنشان کرد: این سکوت ناشی از انحرافاتی است که از سوی غرب و رژیم صهیونیستی در جامعه عربی بوجود آمده و نکبت جدیدی را برای آنان به همراه داشته است و بهار عربی نیز نمونه ای از این انحراف بود که باعث درگیری داخلی گردید.
 
وی افزود: در حالی که مسجدلاقصی تحت اشغالگری صهیونیستها قرار دارد کشورهای عربی به فتنه ها و جنگهای داخلی گرفتار شده اند و مسئله اساسی امت اسلامی یعنی مسئله فلسطین را به فراموشی سپرده اند مسئله ای که دفاع از آن دفاع از کرامت و خون مسلمانان است.
 
وی همچنین با اشاره به مسئله فتواهای منحرف در جهان اسلام، گفت: ما از فتواهایی که در مورد بسیاری از کشورهای عربی صادر می شود و نسبت به نوار غزه سکوت اختیار کرده ابراز شگفتی می کنیم از سوی دیگر اتحادیه عرب نیز اتحادیه دوستان سوریه را به سرعت تشکیل داد اما در قبال جنایات مرتکب شده در غزه واکنشی نشان نمی دهد؛ سوال اینجاست که دوستان غزه و فلسطین کجا هستند؟ کسانی که از ارتش آزاد در سوریه حمایت کردند چرا از مقاومت غزه حمایت نمی کنند؟ سفیر سوریه را 24 ساعته از پایتخت های خود اخراج می کنند در حالی که بعد از گذشت روزها از تجاوز رژیم صهیونیستی به فکر تشکیل جلسه می افتند؟ 
 
مراد السوداني تاکید کرد: مسئولیت خونی که در غزه جاری است بر عهده همه اعراب و مسلمانان است لذا از همه آزادگان جهان و امت عربی می خواهیم از حق و کرامت فلسطین دفاع کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcj8ievouqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی