تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 211828
جهانگیری:

مبارزه با تروریسم نیازمند برخوردی یگانه است نه گزینشی/ نقش علما درمبارزه اندیشه ای با تفکر افراطی گری مهم است

معاون اول رییس جمهوری حوادث تروریستی را تلخ، نگران کننده و نفرت انگیز توصیف کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند برخوردی یگانه و نه گزینشی، عزم جدی، اراده ملی و هماهنگی بین المللی است.
مبارزه با تروریسم نیازمند برخوردی یگانه است نه گزینشی/ نقش علما درمبارزه اندیشه ای با تفکر افراطی گری مهم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسحاق جهانگیری یکشنبه در آیین چهارمین دوره اعطای جایزه علمی علامه طباطبایی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: عملیات تروریستی، صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته؛ چه در عراق، سوریه، لبنان و چه در پاریس، از انسان های بی گناه قربانی می گیرد.
 
وی اظهارداشت: نباید اینگونه باشد که اگر در لبنان، عراق و سوریه ده ها، صدها و هزاران انسان بی گناه قربانی شد، کمتر صدایی بلند شود اما در جایی دیگر صداها بلند باشد.
 
معاون اول رئیس جمهوری در عین حال تصریح کرد: البته در هر جایی این اتفاق ها بیفتد باید وجدان انسان به درد بیاید و در جستجوی راهکار باشد.
 
جهانگیری نخستین و مهمترین راهکار مبارزه با تروریسم و افراطی گری را مبارزه اندیشه ای با تفکری دانست که شکل می گیرد و ادامه داد: نقش علما و اندیشمندان در این زمینه بسیار مهم است.
 
وی مرحله بعدی مبارزه را، مقابله با کسانی ذکر کرد که این گروه های تروریستی را سازماندهی، حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و اضافه کرد: نمی توان گفت داعش خود به خود به وجود آمد و خود به خود ادامه حیات می دهد، حتما کشورهایی در به وجود آمدن آنها و ادامه حیاتش نقش دارند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8ve8ouqevoz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی