تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 157270

برگزاری همایش امامت مسلمین راهبرد امت واحده اسلامی در کرمانشاه/ آیت الله علما: هدف دشمن از ایجاد فرقه های جعلی مقابله با توحید است

تنا- اختصاصی
همایش" امامت مسلمین راهبرد امت واحده اسلامی" صبح روز پنج شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شهر کرمانشاه با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه و بیش از ۵۰۰ تن از علما و شخصیت های شیعه و اهل سنت این استان برگزار شد.
برگزاری همایش امامت مسلمین راهبرد امت واحده اسلامی در کرمانشاه/ آیت الله علما: هدف دشمن از ایجاد فرقه های جعلی مقابله با توحید است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "آیت الله علما" نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه طی سخنانی در این همایش که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد ضمن تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: نفس برگزاری این نشست ها و جلسات بسیار تأثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ما وظیفه خطیری بر عهده داریم تا برای بقای اسلام ، بقای تفکر اسلامی و بقای قرآن بدون استثنا تلاش کنیم و در این مسیر با هم همفکری داشته باشیم، اظهار داشت: لذا برگزاری این اجتماعات به خاطر این است که این فکر ها به هم نزدیک شود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: وقتی ما وارد میدان نشویم دشمنان اسلام با ایجاد فرقه های مختلف و جعلی به اسلام ضربه وارد می کنند و هدف اینها هم از ایجاد فرقه های جعلی مقابله با توحید و ارزش ها است.

وی در پایان تأکید کرد: امروز روز اسلام و روز ارزش ها است زیرا مردم تشنه ارزش ها هستند.

برای تقویت وحدت باید مشترکات را بیشتر تقویت کنیم
"ماموستا ملا محمد محمدی" امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: اساس تفکر تقریبی از جمله نظریه های موفق در جهان اسلام است که سال هاست از سوی جمهوری اسلامی ایران در جهان اجرا می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که آسیب زدن به وحدت را یکی از مصادیق کفران نعمت دانستند اظهار داشت: مقام معظم رهبری با این سخنان همگان را در مقابله با تهدیدات دشمنان به وحدت توصیه کرده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: دشمن تلاش زیادی در راه تخریب اعتقادات مردم و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی انجام داده است و هزاران نشریه و کانال های تلویزیونی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با این هجمه ها نیاز به وحدت داریم اظهار داشت: برای تقویت وحدت نیز لازم است که مشترکات را بیشتر تقویت نماییم.

ماموستا محمدی در پایان تأکید کرد: در استان کرمانشاه وحدت بین شیعه و سنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و اکنون لازم است که در حفظ این وحدت بیشتذر کوشا باشیم.

امروز تند رو ها به حاشیه رانده شده اند
"ابراهیم رضایی" استاندار کرمانشاه نیز طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: در تاریخ معاصر جهان اسلام بزرگان زیادی نظیر سید جمال الدین اسد آبادی که از پیشگامان وحدت بودند در زمینه وحدت فعالیت هایی را انجام داده اند و اکنون ما ثمره تلاش این بزرگان را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی در زمینه تقریب بویژه توسط مجمع جهانی تقریب صورت گرفته است و این تلاش منجر به این شده که تند رو های شیعه و سنی به انزوا بروند و منادیان وحدت میدان دار شوند .

وی تأکید کرد در استان کرمانشاه سال های متمادی است که مردم آن چه شیعه و چه سنی با برادری و وحدت در کنار هم زندگی کرده اند و امیدوار هستیم این نشست تأثیر بسیار زیادی بر افزایش وحدت در استان داشته باشد.

مقابله با تفکرات تفرقه انگیز
ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه نیز طی سخنانی در این همایش با اشاره به نقش رهبری در هدایت جامعه اسلامی اظهار داشت: رهبری ستون جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امت واحده اسلامی بشریت را به سعادت خواهد رساند اظهار داشت: ما شیعه و سنی اگر اطاعت از خدا و رسول خدا را مبنای کار خود قرار دهیم دیگر این اختلافات کنونی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت پاوه افزود: ما وظیفه داریم با هر وسیله ممکن راه را بر کسانی که می خواهند با سخنان تفرقه انگیز و اختلاف افکن به اسلام ضربه وارد کنند، ببندیم و با آنها مقابله کنیم.
https://taghribnews.com/vdcjaaevyuqei8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی