تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 261373
گوترش:

جهان از وضع وخیم حقوق بشر رنج می‌برد

دبیرکل سازمان ملل گفت: حقوق بشر در جهان از مشکل دائم رنج می‌برد و باید اقدام ریشه‌ای برای حفظ آن صورت گیرد.
جهان از وضع وخیم حقوق بشر رنج می‌برد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آنتونیو گوترش در سخنرانی خود در سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: حقوق بشر در جهان از مشکل دائم رنج می‌برد و باید اقدام ریشه‌ای برای حفظ آن صورت گیرد؛ هدف این شورا، حمایت از حقوق افراد است و تحقق این هدف به هماهنگی کامل نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل افزود: جهان از وضع وخیم حقوق بشر رنج می‌برد و دفاع از آن به مبارزه نیاز دارد، نابرابری بین انسان ها در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد و باید با آن مقابله کرد.
 
گوترش افزود: برای حفظ حقوق بشر در جهان باید اقداماتی که منجر به ایجاد کشمکش و درگیری می‌شود، تغییر کند؛ باید برای بازگشت آوارگانی که از ترس جان خود از مناطق جنگی به دیگر مناطق فرار کرده‌اند، تلاش کرد تا بتوانند به سرزمینشان بازگردند.
 
وی خاطر نشان کرد: گسترده بودن چالش هایی را که حقوق بشر در جهان با آن روبروست، درک می کنیم، اما این چالش ها توجیهی برای آن نیست که هیچ اقدامی صورت ندهیم.

گوترش ادامه داد:  بیش از نیمی از آوارگان در جهان کودک هستند و کودکان همواره قربانیان مناطق درگیری و جنگ هستند؛ متعهد می‌شوم هر کاری بتوانم برای حمایت از شورای حقوق بشر سازمان ملل صورت دهم و تلاش کنم تا این شورا بتواند مأموریتش را اجرا کند.

سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو امرزو با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان، آغاز به کار کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjave8tuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی